HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik weet''t ook niet precies, maar daar moet je wel het eea terug kunnen vinden..
-Foutmelding dat het bestand niet bestaat
lpr test.txt
-Geen reactie, Ja.. Ik heb LPD gestart
En de howto''s hebben het allemaal over printtool, maar ik heb KDE/Gnome dus niet geinstalleerd
Verwijderd
Je hoef geen samba te installeren. Maar daar staat gewoon hoe je het zou kunnen doen en testen onder de shell.
MVGR
Sebastiaan
Boek staat online
Verwijderd
Het opzetten van een spool, ehh....
Mischien met de hand een /etc/printcap opzetten?
Of apsfilter, dat kun je vast wel ergens downloaden. Magicfilter schijnt ook zoiets te zijn.
Wat voor printer is het eigenlijk? Is het postscript? dan zou je gewoon .ps bestanden richting /dev/lp0 kunnen sturen. Anders zal je gebruik moeten maken van ghostscript.
En is er niet een linux pc met X Window, waarop je printtool kunt opzetten? Dan kun je de config overzetten naar de printserver.
* WHiZZi is met printers nog wel een linux newbie
de QMS is Laserjet II compatible
Verwijderd
Onder Caldera (grafisch) had ik hem zo aan de praat. Gewoon kiezen voor Postscript printer en gaan met die banaan!
Verwijderd
Het kicken van een topic (en dan nog wel een topic uit 2001) is hier echt niet gewenst. Op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()