De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is gewoon een feit dat dat bestand niet in /usr/lib/iptables staat.
Ook DROP is niet te vinden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dat zijn ingebouwde chains.
Zorg gewoon dat je kernel-support hebt voor iptables en aanverwante zaken. Dus eventueel in de kernel zelf of als modules. Als modules moet je ze dus wel laden, waarbij de volgorde van belang is!
Maar goed, ik zal weer eens vanaf het begin beginnen.
En dan bedoel ik dus een schone installatie en source voor de kernel.
Verwijderd
Dan zou ACCEPT namelijk gewoon moeten werken, evenals DROP!
Verwijderd
M.a.w. weet je zeker dat de syntax goed is.
Wel een beetje wazig dat hij het niet doet.
Zal ik morgen direct even doen.
Dit is een van de regels die het niet doen:
1
| iptables -A INPUT -p tcp -i $ext_if -s any/0 -d $ext_ip --dport ftp -j ACCEPT |
Niks bijzonders dacht ik zo.
Verwijderd
Dan zou ik toch nog maar eens m''n huidige kernel-config doornemen als ik jou was.
Heb je ook de laatste iptables-binaries geinstalleerd staan?
Ik heb wel de nieuwste kernel geinstalleerd staan, nl. V2.4.4
Verwijderd
Overigens moet hij ook gewoon met oudere binaries werken. Tja als ik jou was zou ik m''n config toch nog maar eens heel goed doornemen en eventueel nieuwe iptables-binaries installeren.
Heb je al eens op internet gezoch naar een identieke foutmelding?
Succes in ieder geval ermee