Tijdens het copieeren van een film (niet dat het ertoe doet wat...) vanaf een windows2000 bak naar mijn linuxbakje via Samba, kreeg ik de mededeling dat z:\ (de networked drive) niet meer bestond... op het moment dat explorer na deze foutmelding niet meer vast zat, bestond hij weer. Sindsdien kan ik niets meer schrijven of uitpakken vanaf mijn windowsbak op die genetworkedte drive... telkens komt er een klein beetje data door (in de orde van grote van 100 tot 200 kb), en daarna houdt hij ermee op
tik een "df"
met papier mache kun je alles maken!!
Het is je winblows pc die de problemen veroorzaakt.
Drive Z: is nl. voor de netlogon share bedoeld en kan niet zomaar gebruikt worden.
Andere driveletter kiezen verhelpt jouw probleem.
Drive Z: is nl. voor de netlogon share bedoeld en kan niet zomaar gebruikt worden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is al een hele poos goed gegaan, zonder driveletters te verwisselen, en toen ineens niet, alsof de schijf vol is. Ik heb nu ook nog ''s de schijf veranderd naar d:, maar het helpt geen bal...
Verwijderd
En dit is dus echt ONZIN! Je hoeft niet standaard een netlogon te hebben, en die kun je ook nog eens zelf instellen op welke letter die komt! Zit allemaal in je logon script en eventueel in je windows-config.Op maandag 21 mei 2001 21:36 schreef tuxfreak het volgende:
Het is je winblows pc die de problemen veroorzaakt.
Heb je toevallig quota aanstaan op die schijf?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
goeie! weet ik niet... zou idd heel goed kunnen ja... maar hoe zet ik dat af? En, zou hij dan niet gewoon een net berichtje geven van: je mag niet meer of zo... ipv een vastloper?
Dacht het niet hè!En dit is dus echt ONZIN! Je hoeft niet standaard een netlogon te hebben, en die kun je ook nog eens zelf instellen op welke letter die komt! Zit allemaal in je logon script en eventueel in je windows-config.
Bij W9x clients is Z: ALTIJD de netlogon share.
Dit kan je niet instellen dat zit gewoon ingebouwd.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1