...
code:
1
| ifconfig eth0 |
daar staat het baseadress ofzo, dat is het macadres geloof ik.
edit:
h
het is HWaddr
h
het is HWaddr
ik heb dat ifconfig al geprobeerd, maar mijn base adress = 0xd000
Das in elk geval niet mijn mac adres, die hebben 12 cijfers/letter toch?
Zou het mischien het HWadres kunnen zijn?
HWadress=00:00:E8: 72: D9:A&
Dat zijn er wel 12 cijfers/letter, maar met al die dubbele punten er tussen vind ik wat raar. Maar is dit dan mijn mac adres?
Das in elk geval niet mijn mac adres, die hebben 12 cijfers/letter toch?
Zou het mischien het HWadres kunnen zijn?
HWadress=00:00:E8: 72: D9:A&
Dat zijn er wel 12 cijfers/letter, maar met al die dubbele punten er tussen vind ik wat raar. Maar is dit dan mijn mac adres?
edit:
irritante smiles
irritante smiles
...
Het is inderdaad het HWAddress (hardware address)
FYI, je kunt, mits je netwerkkaart (en de Linux-driver) het ondersteunt, het hardware address zelfs wijzigen!
Doe hiervoor ifconfig eth0 hw ether <nieuw mac-address hier invoegen>
Niet aan te raden trouwens in de meeste gevallen, maar kan handig zijn als bv. DHCP server ''gelockt'' is op een netwerkkaart (MAC-address) en je zet er een andere in, wijzig je gewoon het MAC-adres in die van de oude
Ik weet in ieder geval dat de meeste 3COM kaartjes dit ondersteunen (een 3Com 3c509b in mijn geval)
Zo erg veel ''hardware'' is er dus in ieder geval niet aan dat adres
FYI, je kunt, mits je netwerkkaart (en de Linux-driver) het ondersteunt, het hardware address zelfs wijzigen!
Doe hiervoor ifconfig eth0 hw ether <nieuw mac-address hier invoegen>
Niet aan te raden trouwens in de meeste gevallen, maar kan handig zijn als bv. DHCP server ''gelockt'' is op een netwerkkaart (MAC-address) en je zet er een andere in, wijzig je gewoon het MAC-adres in die van de oude
Ik weet in ieder geval dat de meeste 3COM kaartjes dit ondersteunen (een 3Com 3c509b in mijn geval)
Zo erg veel ''hardware'' is er dus in ieder geval niet aan dat adres
Pagina: 1