[BC3] win98 ziet printer redhat 6.1 server niet

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb samba geconfigureerd maar nu ziet mijn windoos bak de priter niet. Ik weet dat je een regeltje moet hebben met het adres van de printer zodat windoos weet waar de printer is.
Wat is dat regeltje ook alweer ?

Verwijderd

Heb je wel een share voor de printer aangemaakt?
Doet de printer het in Linux zelf wel (Staat hij in /etc/printcap)?
Als je "smbclient -L localhost" op die samba-bak zelf doet, zie je dan de printer-share wel?

Verder is het commentaar in smb.conf zeer goed en op www.samba.org staat ook een duidelijke uitleg.
Verder zou een iets betere omschrijving of het posten van je smb.conf nuttig zijn.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De printer werkt op de linux bak perfect.
Ik heb hem met samba geconfigureerd. Dit staat volgens mij wel goed. Ik moet alleen ff weten met welk adres ik van uit windows deze printer kan aansturen.
Want windows ziet hem niet standaard in de lijst met gedeelde printers. Of hoord ie hem wel te zien ?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 22:46 schreef jhead22 het volgende:

Dk moet alleen ff weten met welk adres ik van uit windows deze printer kan aansturen.
In de veronderstelling dat het een via de parralelle poort is, is het het zelfde adres als je server.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 21 mei 2001 22:46 schreef jhead22 het volgende:
Ik moet alleen ff weten met welk adres ik van uit windows deze printer kan aansturen.
Want windows ziet hem niet standaard in de lijst met gedeelde printers. Of hoord ie hem wel te zien ?
Ja hij hoort hem wel te zien. doe is ''smbclient -L <hostname>'' op je linux bak en post dat op got. evt. ook /etc/smb.conf

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 15:30 schreef nelske het volgende:
Heb je wel een share voor de printer aangemaakt?
Doet de printer het in Linux zelf wel (Staat hij in /etc/printcap)?
Als je "smbclient -L localhost" op die samba-bak zelf doet, zie je dan de printer-share wel?
[..]
Verder zou een iets betere omschrijving of het posten van je smb.conf nuttig zijn.
Lees dit nou eens en geef eens stap voor stap antwoord op de vragen. Met een vage omschrijving als "in Linux doet hij het wel; ik heb hem met samba geconfigureerd:?" kan niemand iets.
Vooral de laatste regel kan nuttig zijn als je het niet voor elkaar krijgt.

edit:
Als "smbclient -L localhost" niet werkt, dan kan je ook eens "smbclient -L netbiosnaam" doen, zoals compukid al zei.

/me maakt er geen gewoonte van om zichzelf te quoten ;)
Pagina: 1