Ik heb een vaag probleem of tenminste dat lijkt het voor mij. Ik draai een linux met slackware. Ik add users maar ik kan alleen mail versturen vanaf die users en niet ontvangen. Ontvangen naar root gaat perfect. Iemand een idee waar ik moet kijken om dat te verhelpen ??
ehm check eerst je logfile voordat je vragen stelt daar staat vaak heel erg veel in. Ook kun je proberen een mailtje vanaf de prompt te sturen met sendmail -d user <mailtje. Mailtje is dan een textfile
Verwijderd
Kijk ff naar je virtusertable!
als je het met sendmail wilt gaan doen.
chck dan ff je sendmail.cw file.
en ff searchen op tweakers dan vind je echt wel meer.
als je het met sendmail wilt gaan doen.
chck dan ff je sendmail.cw file.
en ff searchen op tweakers dan vind je echt wel meer.
Dus je als je een user aanmaakt wil dat niet zeggen dat deze gelijk mail kan ontvangen ???
Ehm wat je doet met dat sendmail handmatig starten dan kijge je dehele communicatie te zien misschien vindt je daar iets in. Je logfile is /var/log/messages
K weet nu dat het user unkown is. Nu vraag ik alleen nog mijzelf af waar kan ik die users adden.
ben daar al mee bezig. Vind deze oplossing maar vaag want ikzelf vind een virtuele user tabel wat over dreven om naar een lokale gebruiker te mailen op dezelfde machine.
Enne ik dacht dat die tabel bedoelt was als soort shortcuts naar andere mailadressen
Enne ik dacht dat die tabel bedoelt was als soort shortcuts naar andere mailadressen
Verwijderd
als je op de machine lokaal wilt mailen moet je dit doen zonder behulp van sendmail.
user@server.test.com
en als je user@test.com wilt doen kan je sendmail configgen.
Bassie
user@server.test.com
en als je user@test.com wilt doen kan je sendmail configgen.
Bassie
grr werkt nog steeds niet.
volgens mij is de cf bestand niet echt goed en kompleet. Heeft iemand een voorbeeld van dit bestand of van een mc ??
volgens mij is de cf bestand niet echt goed en kompleet. Heeft iemand een voorbeeld van dit bestand of van een mc ??
''k heb weleens Qpopper gebruikt, werkt ook wel leuk ....
Greep van hun website:
What is Qpopper?
Qpopper is the most widely-used server for the POP3 protocol (this allows users to access their mail using any POP3 client). Qpopper supports the latest standards, and includes a large number of optional features. Qpopper is normally used with standard UNIX mail transfer and delivery agents such as sendmail or smail.
Meer info :
http://www.eudora.com/qpopper_general/
Misschien interessant?
Greep van hun website:
What is Qpopper?
Qpopper is the most widely-used server for the POP3 protocol (this allows users to access their mail using any POP3 client). Qpopper supports the latest standards, and includes a large number of optional features. Qpopper is normally used with standard UNIX mail transfer and delivery agents such as sendmail or smail.
Meer info :
http://www.eudora.com/qpopper_general/
Misschien interessant?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Gevonden had niks te maken met die tabellen of wat dan ook. Sendmail houd niet van hoofdletters in usernames .
Maar bedankt voor de hulp naar het zoeken van het probleem
Maar bedankt voor de hulp naar het zoeken van het probleem
Pagina: 1