[BC3] linux vraagje (redhat7)

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik hed dus net ff redhat7 geinstalleerd, hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar om mijn dynalink 1456 ur USB modem aan te sturen???
is het eigenlijk wel te realiseren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02
Volgens mij niet. Daar moet je toch de 2.4 kernel voor hebben, dus op z''n minst Redhat 7.1 ?

Verwijderd

nou je moet idd USB support hebben, 2.4 heeft dat als beste maar je HOEFT niet perse 2.4 te nemen. er zijn ook kernels voor de 2.4 aan die al beetje USB hebben... maar goed makkelijkste is 2.4 uiteraard..:P)

• BC3 Victim
kan ik 7.0 daar voor updaten ofzo?? of moet ik gewoon de hele zooi killen en een hogere versie gaan installen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
Op maandag 21 mei 2001 08:59 schreef mauriceNBF het volgende:
kan ik 7.0 daar voor updaten ofzo?? of moet ik gewoon de hele zooi killen en een hogere versie gaan installen?
Dat laatste is denk ik het makkelijkste.

• BC3 Victim
dat dacht ik al

het probleem is dat ik geen kabelverbinding (of sneller) tot mijn beschikking heb dus downloaden is zinloos...

hoe kan ik aan een cd-tje komen?

(persoonlijk ken ik dus niemand met een hogere redhat versie)

• BC3 Victim
:?

Verwijderd

Er is ergens een site waar je voor tien piek (o.a. linux-)cd''s kunt bestellen. Ik heb alleen geen id wat de url is, misschien moet je eens zoeken op ''tien piek'' en linux oid ;)

• Dennis
Op maandag 21 mei 2001 09:35 schreef mauriceNBF het volgende:

Verwijderd

Het lijkt mij het gemakkelijkste om gewoon de kernel te upgraden ...
Download de kernel op ftp.nl.kernel.org
cd /usr/src/
mv linux linux-2.2.16 (of welke versie je ook hebt)
dan de file uitpakken in /usr/src/
cd linux
Dan kun je kiezen of je de kernel helemaal zelf gaat instellen met:
make config
of je kopieerd de oude instellingen:
cp ../linux-2.2.16/.config ./
en doet een
make oldconfig
Je krijgt dan alleen de veranderingen in de kernel te zien die je mot instellen ...
daarna
make dep clean
make bzImage
make modules modules_install
cp -p arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.4
cp -p Sytem.map /boot/Sytem.map-2.4.4
dan je /etc/lilo.conf aanpassen
image=/boot/vmlinuz-2.4.4
label=linux-2.4.4
read-only
root=/dev/sda1 (root ff aanpassen naar je eigen root)
dan lilo draaien en dan booten met je nieuwe kernel ... :)

Lijkt me een betere optie dan alles maar opnieuw te installen ...

• BC3 Victim
kijk, daar kun je tenminste wat mee
:)

thanx dude

nu nog ff kijken of het me gaat lukken

Verwijderd

in de FAQ staan twee urls

maarja, die heb je al gelezen
Pagina: 1