De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dat laatste is denk ik het makkelijkste.Op maandag 21 mei 2001 08:59 schreef mauriceNBF het volgende:
kan ik 7.0 daar voor updaten ofzo?? of moet ik gewoon de hele zooi killen en een hogere versie gaan installen?
het probleem is dat ik geen kabelverbinding (of sneller) tot mijn beschikking heb dus downloaden is zinloos...
hoe kan ik aan een cd-tje komen?
(persoonlijk ken ik dus niemand met een hogere redhat versie)
Verwijderd
Op maandag 21 mei 2001 09:35 schreef mauriceNBF het volgende:
Verwijderd
Download de kernel op ftp.nl.kernel.org
cd /usr/src/
mv linux linux-2.2.16 (of welke versie je ook hebt)
dan de file uitpakken in /usr/src/
cd linux
Dan kun je kiezen of je de kernel helemaal zelf gaat instellen met:
make config
of je kopieerd de oude instellingen:
cp ../linux-2.2.16/.config ./
en doet een
make oldconfig
Je krijgt dan alleen de veranderingen in de kernel te zien die je mot instellen ...
daarna
make dep clean
make bzImage
make modules modules_install
cp -p arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.4
cp -p Sytem.map /boot/Sytem.map-2.4.4
dan je /etc/lilo.conf aanpassen
image=/boot/vmlinuz-2.4.4
label=linux-2.4.4
read-only
root=/dev/sda1 (root ff aanpassen naar je eigen root)
dan lilo draaien en dan booten met je nieuwe kernel ...
Lijkt me een betere optie dan alles maar opnieuw te installen ...
thanx dude
nu nog ff kijken of het me gaat lukken