[BC3] [linux] hibernate

Pagina: 1
Acties:

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Ik heb op m''n Fujitsu-Siemens C-6175 laptop (Voor TUE''ers, de generatie 2000 laptop) Red Hat 7.1 geinstalleerd. Werkt allemaal perfect, alleen ik kan niet hibernaten:(
De hibernate functie van het BIOS crasht alleen maar.
En vanuit linux zelf, hoe werkt het dan? APMD is geladen,maar geen flauw idee wat ik daar mee aan moet...:? Iemand suggesties?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik zal heel eerlijk zijn: Ik kan je niet helpen met je vraag. Maar waarom wil je perse hibernate? linux start normaal gesproken sneller als w2k uit de hibernate komt zetten (bij mij dan)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• RemcoX
Euh, linux start sneller op dan w2k uit z''n hibernate komt? Dat moet je mij eens vertellen hoe jij linux op start:? Bij mij duurt dat toch zo''n 4 minuten, en win2k komt binnen 15 seconden uit hibernate modus.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan heb je zeker wat fout, op mijn p200''tje komt redhat7.1 van stilstand in minder dan 2 minuten in werkstand...

• RemcoX
Ik heb het even gecheckt, ik boot ook wel ietsje sneller, hij had net wat probleempjes om eth0 up te krijgen. Maar het blijft natuurlijk een stuk gemakkelijker en sneller om te hibernaten.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Laatste keer dat ik mijn lappie bootte deed ie dat in ongeveer een halve minuut.

Draai squid & apache op dat ding.

Maar over de hibernate..

Ik heb een Toshiba en kon ook zoiets niet vinden. Suspend werkt wel ok (met en zonder Toshutils).

Ik neem aan dat je met hibernate; helemaal uit en geheugeninhoud in file bedoelt.

Als ik de hibernate functie van mijn Toshiba zou willen gebruiken onder W9x (wat ik lekker niet meer heb :) ) dan moet ik eerst een bepaalde file aanmaken onder windows/dos met een tooltje van Toshiba. Bij het hibernaten dumpt de laptop daarin zijn geheugeninhoud (nee niet hibernate.sys/hiberfile.sys).

Ik heb ook ervaring met Dell Laptopjes, de modellen waar ik mee heb gewerkt verwachten een speciale partitie (of was het nou een file op een hidden fat partitie).

Wat ik hier mee wil zeggen is dat als de siemens ook zoiets heeft dan kan het best zijn dat je geen speciale ondersteuning nodig hebt. Mits die partitie er maar is. Ik zou zeggen kijk eens in je manual. Vaak is er wel wat over te vinden want als je een geheugenuitbreiding doet moet je meer ruimte reserveren voor de dumpfile/partitie.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RemcoX
Ik heb hier ook een speciale ''safe-to-disk'' partitie, en daar hibernate ''ie naar toe vanuit win98se. Dat werkt wel, dus zou je verwachten dat ie dat in linux ook gewoon moet doen.

En in de manual is niks te vinden. Het enige wat ze over hibernate zeggen is op welke knop je moet drukken om het te activeren.
Pagina: 1