[BC3] Linux mandrake 8.0 instaleren op aparte partitie.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een vraag als absolute linux-newbie. Hij zal wel al vaak zo ongeveer zijn gevraagd maar ik kom er niet meer uit(dus begin niet met use search)

Ik zal het hele verhaal eventjes vertellen.

Ik heb 2 hds in mn computer.
HD 1 Partitie 1 Windows
Partitie 2 Programms
HD 2 Partitie 1 Muziek enz.
Partitie 2 Backup
Partitie 3 Linux

Ik wil linux vanaf mn hd kopieren omdat ik problemen heb met mn scsi controller in dos. Ik heb de linux cd gekopieert in de map backup.

Nu lukt het om in de installatie te komen. Het gaat fout bij het volgende. Ik wil linux (zoals jullie al dachten) op HD2 zetten en dan op partitie 3. Je komt aan bij een scherm waar je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden. Volledige Harde schijf wissen (lijkt me niet). Gebruik de vrije ruimte op de windows partitie (lijkt me ook niet) En als laatste Custom disk partitioning. Dit lijkt mij. Daar kun je kiezen uit de twee hds en de partities. Als ik de tweede hd kies en de laatste partitie.Welke optie moet ik dan kiezen om het mogelijk te maken dat linux mandrake 8.0 op de laatste (gekozenen) partitie staat?

Alvast Bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

use search

Nee, effe serieus, de partitie die je moet hebben is hdbX (waarschijnlijk 5 maar altijd het hoogste getal/letter in windows).

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• BC3 Victim
daar was ik al achter maar nu komt het leuken moet ik dan op koppelen drukken op grootte aanpassen of wat moet ik doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je moet natuurlijk eerst die partitie verwijderen

Daarna moet je een "/" root partitie aanmaken in het lege gedeelte, en een swap partitie.

• BC3 Victim
paar vraagies

hoe verwijder ik die partitie
en hoe maak ik daarna die nieuwe partities aan en hoe groot moeten deze partities zijn. De bestaande partitie waas linux op moet komen te staan is 4.66 gig

Verwijderd

Dus de knop "delete" als ik me goed kan herinneren.

N.B.: wel de goede partitie verwijderen (kun je aanklikken geloof ik) :P (!)

• BC3 Victim
het lijkt er sterk op. alleen die van mij ziet er wat moderner uit

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 20:18 schreef jbcyber het volgende:
het lijkt er sterk op. alleen die van mij ziet er wat moderner uit
Dat klopt. Tis de userguide van mandrake 7.

• BC3 Victim
en hoe groot moet iedere partitie zijn

Verwijderd

.

Verwijderd

Ik zou de swapfile even groot maken als het geheugen. Wat over blijft is voor "/"

• BC3 Victim
Het is inmiddels gelukt.

Nu nog eens alle instellingen doorworstelen zoals verbinding maken met internet met een stecom isdn modem.

Pagina: 1