[BC3] internet is gone

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Onder mandrake 8 zit ik nu een weekje ofzo te klooien, en wat ik niet in de shell kan kan ik meestal wel in KDE (beetje click en play ;)

Ik kon prima op internet enzow maar nu wilde ik mijn netwerk ook aan de praat krijgen dus ik bij linuxconf een beetje klooien met netwerkinstall. Maar nu werkt internet niet meer. En als ik nu bij mandrake control ga kijken bij "connection" oid dan zoekt hij 15 sec en dan staat er dat het waarschijnlijk niet geinstalleerd is. Ik heb echter niks gedeinstalleerd dus :? Ik weet ook dus niet welke paketten er opnieuw zouden moeten geinstalleerd worden..iemand die dat wel weet ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je in linuxconf wel de kernelmodules laten staan? bijv "3c59x"? En wat geeft de opdracht "ifconfig" als uitkomst? En eventueel "ifconfig eth0"?

Verwijderd

ennuh hoe heb je een internetverbinding? ppp, pptp, gewoon via lan/kabel, etc?

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
sorry zat uiteraard niet in linux dus had een beetje vage uitleg. Ik bel in met een externe isdn modem (com1)

het gaat om mandrake control center waar niet meer bij network&internet-->connection kan komen.

Als ik inbel krijg ik dit:

pppd deamon died unexpectedly exit status:16

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
^
|
|