Toon posts:

[BC3] Linux vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een absolute beginner op linux gebied en heb gehoord dat redhat 7.1 wel goed is voor de leek om mee te beginnnen. Dan had ik nu even de volgende vraag, is het mogelijk om hem te installeren zonder cd-brander (simpelweg omdat ik die niet heb).

Bedankt alvast voor alle antwoorden

Verwijderd

hebbie wel n cdrom-speler?
kwist niet dat een brander een vereiste was voor linux

Verwijderd

Kopen in de winkel?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik wil hem dus downloaden :P

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50
Leg even uit wat je precies bedoelt.

Poging tot beantwoorden.
Als je niet de CD''s wilt branden maar wel een kabel of ADSL aansluiten hebt dan kan je RH7.1 wel installeren.
Dit doe je door naar een snelle ftp-server te gaan(bijvoorbeeld die van xs4all)(download.xs4all.nl)
Daar haal je uit de volgende directory /pub/mirror/redhat/7.1/en/os/i386/images/ de image bootnet.img
Deze zet je vervolgens op diskette met de util die in /pub/mirror/redhat/7.1/en/os/i386/dosutils/
staat , genaamd rawrite.exe
Gewoon doen wat dit progje je vraagt.
Schrijf wel even van te voren je ip-adres op en andere relevante informatie die je nodig hebt om je internetverbinding aan de praat te krijgen.
Suc6

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hennink, wat jij zei bedoelde ik dus. Bedankt, ik ga het direct ff proberen.
Voor de andere mensen onder ons, ik wil dus linux downen, liefst redhat, en dan installeren, maar ik heb geen cd-brander dus kan ik niet de iso downen (ik ben geen fan van klooien met isobuster). Dus vandaar dat ik vroeg of het ook op een andere manier mogelijk was. In ieder geval, mijn vraagstelling bleek dus wat aan de hele onduidelijke kant te zijn, mijn excuses daarvoor.

Natuurlijk zijn alle adviezen welkom die jullie nog kunnen bedenken.
Pagina: 1