Toon posts:

[BC3] Linux downloaden.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een goede linux versie, die makkelijk is voor beginners.
Nu kan ik overal dat downloaden, maar ik weet niet welke bestanden ik moet hebben.
ftp.student.uttwente.nl is wel snel.
Het is voor een PC ergens tussen 200 en 500 MHz. Welke moet ik dan hebben? (spark, i386, etc. ?)

Bij voorbaat dank, Gaunoape.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

redhat 7.1 schijnt erg goed te zijn, ik wacht nog op mn 2e hd dus heb het nog niet geprobeerd.

voor een ''gewone pc'' is het i386

Probeer ook de search eens :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

ik denk dat mandrake wel erg makkelijk is, want asl je een tv kaart hebt moet je in redhat eerst zelf ff een kernel fixen, dat hoeft in mandrake niet, daar wordt een tv-kaart standaard ondersteunt :)
suc6!

Verwijderd

Topicstarter
In de search geven ze alleen veel ftp''s.
Op zondag 20 mei 2001 10:02 schreef zomer het volgende:
voor een ''gewone pc'' is het i386
Dat moest ik weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:06 schreef Schum1 het volgende:
ik denk dat mandrake wel erg makkelijk is, want asl je een tv kaart hebt moet je in redhat eerst zelf ff een kernel fixen, dat hoeft in mandrake niet, daar wordt een tv-kaart standaard ondersteunt :)
suc6!
Heb geen tv-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op ftp://alviss.et.tudelft.nl redhat 7.1 te downloaden. Hoeveel mb is dat?

Verwijderd

suc6!
Ja echt iedereeeen zou daarom Mandrake moeten gebruiken :D :?

Verwijderd

Kan je niet beter ergens een ISO vandaan toveren? Kan je nog booten van je CD ook...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:12 schreef worst het volgende:
Kan je niet beter ergens een ISO vandaan toveren? Kan je nog booten van je CD ook...
Explain? Wat the F**k is een ISO?

Verwijderd

Een image file voor een CD-ROM. Als je die brandt, schrijft ie een exacte kopie van het door RedHat gemaakte origineel. Als je nu zomaar een i386 dir download, kan je die wel branden, maar zal je moeten klooien met bootdiskettes.

Maar misschien moet het ook sowieso wel, uit je processorsnelheid kan ik net niet zeggen of je systeem van CD-ROM kan booten of niet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een ISO is de officiele cd alleen dan is alles opgeslagen in een *.bin file of een ander soort type. Je moet maar wat warez site''s afgaan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik die? Ik kan wel van cd-booten.

Verwijderd

Wat dacht je van *.ISO :?

Hier een behoorlijk snelle ftp site voor de RedHat 7.1 iso:

ftp://ftp.belnet.be/mirrors/ftp.redhat.com/pub/redhat-7.1/7.1/en/iso/

Handleiding: http://www.redhat.com/download/howto_download.html#download

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:19 schreef Barfbag het volgende:
Een ISO is de officiele cd alleen dan is alles opgeslagen in een *.bin file of een ander soort type. Je moet maar wat warez site''s afgaan
Astalavista?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:20 schreef worst het volgende:
Wat dacht je van *.ISO :?

Hier een behoorlijk snelle ftp site voor de RedHat 7.1 iso:

ftp://ftp.belnet.be/mirrors/ftp.redhat.com/pub/redhat-7.1/7.1/en/iso/
Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Dia ga ik even downloaden, hoe brand ik die op cd zodat hij booten kan?

Heb gister een brander gekocht, gebruike Nero burning-rom.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx steel-frog. Dus ik moet vier keer 700 mb downloaden?

Verwijderd

http://www.ahead.de/de/cfaqs.htm voor het branden van ISO in Nero.

Verwijderd

Nee, twee keer 700 MB! Je moet CD1 en CD2 hebben, dat staat ook in de downloadhandleiding hierboven...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:25 schreef worst het volgende:
http://www.ahead.de/de/cfaqs.htm voor het branden van ISO in Nero.
Nogmaals bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:26 schreef worst het volgende:
Nee, twee keer 700 MB! Je moet CD1 en CD2 hebben, dat staat ook in de downloadhandleiding hierboven...
Wat zijn dan die powertools?

• BC3 Victim
Worst heeft gelijk je hoeft alleen maar cd 1 en cd 2 te downen en als je toch nog tijd over hebt dan kun je de powertoys en zo er wel bij doen. Nanu Nanu

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb geen idee, toen ik jaren geleden een setje powertools kocht bij de boekhandel was dat op zichzelf al een set van 6 cd''s...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als beginner heb je aan de standaard-CD(s) wel genoeg voorlopig.

• BC3 Victim
Hier ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/ kan je de meeste Linux distro''s vinden compleet met Iso''s zowel Redhat als Mandrake kijk maar eens rond. :)

Lekkere snelle server trouwens.

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:39 schreef hirogen het volgende:
Hier ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/ kan je de meeste Linux distro''s vinden compleet met Iso''s zowel Redhat als Mandrake kijk maar eens rond. :)
Ik ga net steeds weer overnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn MD5 sums, 596b1575773e88e066326f6741312a6f
?

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 10:40 schreef Guanoape het volgende:

[..]

Ik ga net steeds weer overnieuw beginnen.
:):):):)

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit gaan werken:
- Pentium 166 MMX
- Asus TX 97 XE
- Quantum Fireball 3.2 Gb
- S3 Virge-DX/GX (375/385)
- Opti audio 16.
- Standaard Ps2 keyboard
- Seriële muis

Onder Redhat 7.1 ?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik (nederlands) documentatie vinden?

Verwijderd

Ik heb geen brander. Kan ik op een manier linux installeren?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

op http://tienpiek.net/ vind je vrienden.

enne .. ik bemerk een licht ''kennisgebrek'' misschien is het verstandig eerst te zoeken en dan te vragen..

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gedownload en gebrand.
Nu de install.
Op de computer hierboven wil hij alleen in tekst installeren. Nadat ik "workstation" heb ingevoard blijft de computer hangen. Waar ligt dat aan?

Verwijderd

suc6!
zeker nog nooit redhat geinstalleerd ? :(
ik heb een miro en hij werkt goed zonder de kernel te verbouwen dat heb ik later gedaan
dus 1st nadenken voor dat je roept :(

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op zondag 20 mei 2001 10:19 schreef Barfbag het volgende:
Dit gaat om een linux dist! Die zijn gewoon legaal te downen...

Als je nog extra progs zoekt voor Linux (zal je in het begin niet zo er nodig hebben) ga dan naar freshmeat.net

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Guanoape: Mag ik je aanraden de FAQ eens door te lezen? Een hoop dingen die je hier vraagt, staan daar al in :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Heb ook de versie gedownd. Instaleren lukt niet, krijg steeds de melding dat er te weinig schijfruimte is. Op een partitie van 2.1 Gb. Ben even los. En nu? Wil graag van ms af maar ja, zo blijf ik ertoe veroordeelt...
Wie o wie heeft tips?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 23:30 schreef Paling het volgende:
Heb ook de versie gedownd. Instaleren lukt niet, krijg steeds de melding dat er te weinig schijfruimte is. Op een partitie van 2.1 Gb. Ben even los. En nu? Wil graag van ms af maar ja, zo blijf ik ertoe veroordeelt...
Wie o wie heeft tips?
grotere schijf kopen:) of je installatie wat beperken

Verwijderd

Oke dan! He

Verwijderd

Ik heb hem al zo ver als ik kan (denk ik) beperkt. Maar onder windows zie ik dat het installatiebestand al 0.9 Gb groot is... en dat aalt zelfs windows niet in de meest uitgebreide versie. Dus doe ik ergens iets fout. Morgen maar weer verder prutsen!
Moet eens of ooit gaan lukken!
De schijf is groot genoeg, alleen heb ik verschilende partities aangemaakt van om en nabij 2 G groot.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:03 schreef Guanoape het volgende:
Waar kan ik (nederlands) documentatie vinden?
|| (staat ook in de faq btw)
\/
Pagina: 1