De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LI betekent dat hij de secundaire bootloader niet heeft kunnen uitvoeren.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Het bestand /etc/lilo.conf ziet er nu zo uit :
boot = /dev/hda1
delay = 5
vga = normal
root = current
image = /boot/vmlinuz
label = linux
other = /dev/hdb1
table = /dev/hdb
label = dos
Als ik nu lilo uitvoer vanaf de prompt staat er :
[root@Linux1 /etc]#lilo
Added linux *
Added dos
[root@Linux1 /etc]#
Ik heb dus 2 harde schijven
- Master, 1,3 GB. Waarvan 1200 MB ext2 (linux dus) en 80 MB Swap.
- Slave, 250 MB. Met Windows 98.
Op de Master moet dus lilo worden geinstalleerd, en ik heb van alles geprobeerd... Ook start ik lilo elke keer van de prompt, maar dit zonder resultaat, helaas. Wie kan me helpen.
Alvast bedankt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dan stuur ik je mijn lilo.conf op als voorbeeld
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Mijn etc/lilo.conf ziet er nu zo uit :
boot=/dev/hda
timeout = 500
prompt
vga = ext
root = /dev/hda1
read-only
image = /boot/vmlinuz
label = linux
other = /dev/hdb1
optional
label = windows
table = /dev/hdb
Probleem is nu dat ie niet wil booten vanaf hdb1 vanuit mijn LILO. Als ik mijn BIOS instel dat ie moet opstarten van de 2e hardeschijf (D) dan start mijn hdb schijf prima. Wat is de fout ook hier ?
Moet ik hem morgen meenemen naar Hoogeveen?
Ja is goed.Op maandag 21 mei 2001 18:58 schreef pc-reactive het volgende:
Ik heb een groot handboek van linux waar ook een hoofdstuk instaat over lilo!
Moet ik hem morgen meenemen naar Hoogeveen?