Ik heb de client voor folding@home (foldingathome.stanford.edu) gedowned, maar nu zit er geen -hide optie bij zoals bij de dnetc client. Weet iemand hoe ik een programma in ''de achtergrond stop''?
dnetc client heeft iets van
./dnetc -quiet
of
./dnetc -silent
hoor...
./dnetc -quiet
of
./dnetc -silent
hoor...
Whoops, en ik maar dom niet lezenOp zaterdag 19 mei 2001 23:56 schreef Onno het volgende:
...maar het gaat dus juist *niet* om de dnet client...
Laat ik dan gauw nog iets nuttigs roepen:
Als je later wilt kunnen zien hoe ver ie is, dan is het wellicht leuk om hem in "screen" te starten:
screen ./client
Dit opent een virtuele terminal en die kun je met ctrl+a,d (ctrl+a indrukken en dan d)
in de achtergrond duwen, daarna kan je hem met screen -r weer openen.
Voor meer informatie: man screen
Het kan ook zo:
(ik draaiDE dnet onder nobody user, vandaar de su nobody)
su nobody -c "/usr/local/bin/dnetclient/dnetc > /dev/tty10" &
dan gaat de output van de client naar de console onder alt-f10: niet ''in de weg'' maar je kunt hem wel af en to bekijken.
(ik draaiDE dnet onder nobody user, vandaar de su nobody)
su nobody -c "/usr/local/bin/dnetclient/dnetc > /dev/tty10" &
dan gaat de output van de client naar de console onder alt-f10: niet ''in de weg'' maar je kunt hem wel af en to bekijken.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Of je draait je taak in een screen.
Screen 3.9.5 (geloof ik) opent gewoon een nieuwe virtual console waarin je kunt draaien wat je wilt... Daarna gooi je je screen dicht (Ctrl-A D) en je toepssing draait vrolijk door
Screen 3.9.5 (geloof ik) opent gewoon een nieuwe virtual console waarin je kunt draaien wat je wilt... Daarna gooi je je screen dicht (Ctrl-A D) en je toepssing draait vrolijk door
edit:
, ik lees weer half... het stond er al
By each crime and every kindness, we birth our future
Kan je beter een log hebben en tail ofzo gebruiken of cat met een vage optie. Zo doe ik het tenminste
Expanding the inexpandable
Pagina: 1