Toon posts:

[BC3] linux install loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een linux servertje te configureren met corel linux (volledige install die een tijdje geleden bij pc-active zat) nooit problemen mee gehad...maar nu ik hem op m''n ouwe amdk6-2 500 probeer te plakken loopt die kast de hele tijd vast?
Het is een amdk6-2 500 proc met een seagate 4.3Gb (5400rpm) 96mb geheugen en wat netwerkkaartjes (nog niet ingebouwd...)
geheugen is goed...proc is goed ati rage kaart is goed ,hd weet ik niet.
Linux install loopt vast op partitioning/formatting...(laat linux natuurlijk het hele zooitje overnemen..) Dit is m''n eerste ervaring thuis met linux...fijn zo
iemand iets?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou zeggen, check je harddisk es in een andere pc?

Partioneren/formateren is een heel zwaar klusje en slechte disks zullen daar vrij snel door ontdekt worden.

Verwijderd

Ik zou voor je eerste Linux ervaringen zeker op server vlak niet met corel linux beginnen.

Dat is een none-standard linux zoals Mandrake, met allemaal extra software aan elkaar geknoopt, pak liever iets als redhat, dat is ook eenvoudig maar wel wat meer volgens een standaard gebouwd, Corel Linux zal een stille dood sterven.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Misschien is het handig om voor je install alvast met fdisk (van een win98 flop bijvoorbeeld) te formateren en partities te maken, en die in de linux install te wijzigen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Zeker weten dat, dat die harddisk goed is?
Dat is naast het geheugen wel een van de meest voorkomende probleemveroorzakers.
Hoewel je normaal gesproken een signal9 of signal11 zou moeten krijgen dan.

Hoe is de huidige partitionering van die harde schijf?
Hangt ie verder aan de primary ide-controller als master of anders?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal die disk eens checken...en een andere linux pakken...op m''n desktop loopt het beeld erdoor vast (agp 4x) op 2x doet ie het beter...bedankt voor de tipjes ;0)
heb al partities aangemaakt met fdisk... helpt niet... ;(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Corel linux is gebaseerd op debian. Ik weet niet in hoeverre Corel hier in heeft zitten frutten. Ik kan zelf die config tooltjes niet waarderen, maar denk richting Suse? Redhat had een misser met een foute gcc 2.96 release, moet je even opletten dat je die niet pakt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1