[BC3] Ervaring met mozilla 0.9

Pagina: 1
Acties:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Ja, mozilla tijdens het booten laten starten (net als IE in windows dus) of een snellere pc kopen...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds kort mozilla 0.9 en als ik hem voor de eerste keer voor een dag op start dan duurt het een minuut voorrdat ik mozilla voor m''n neus heb.

En ik ben erg ongeduldig wat betreft dat soort dingen! ;)

Iemand ervaring mee of een oplossing?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Of opera nemen :)

• BC3 Victim
Nee m''n pc is snel genoeg,

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Check es of de laatste nightly build wat sneller laadt, een van de dingen waar ze nu mee bezig zijn is optimaliseren en bugpletten ...
Nadeel is dat het allemaal nogal log is geworden dat hele mozilla, misschien dat als je het zelf compiled dat je allerlei niet gebruikte dingen uit kan zetten en het wat sneller opstart.

• Erhnam
  • Laatst online: 20:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

IE blijft gewoon roelen..

http://www.xbmcfreak.nl/

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, daar heb je wat aan als je geen Windows gebruikt ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 18:31 schreef Jotti het volgende:
Ja, daar heb je wat aan als je geen Windows gebruikt ;)
Haha, zon MS-verslaafde.;) Ik moet wel toegeven dat IE niet slecht is! Jammer dat er niet ''zoiets'' is voor kde.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 18:41 schreef pc-reactive het volgende:
Haha, zon MS-verslaafde.;) Ik moet wel toegeven dat IE niet slecht is! Jammer dat er niet ''zoiets'' is voor kde.
"zoiets" is er juist wel voor kde, alleen helaas niet net zo goed :)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb geen ervaring met Mozilla, maar wel met Netschaap 6 en die is klote.... geef mij maar Opera 5 :)

Das pas lekker relaxt

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 18:52 schreef ACM het volgende:

[..]

"zoiets" is er juist wel voor kde, alleen helaas niet net zo goed :)
Ja helaas NET niet zo goed! Dat bedoel ik dus!

Verwijderd

Konqueror is traag...Galeon werkt niet bij mij (Mandraak 8)

Netscape 4.7x is op dit moment nog steeds de overall beste browser voor Linux vind ik...Mozilla komt wel steeds dichter in de buurt, maar is het nog net niet...

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 19:41 schreef fkooman het volgende:
Konqueror is traag...Galeon werkt niet bij mij (Mandraak 8)

Netscape is op dit moment nog steeds de overall beste browser voor Linux vind ik...Mozilla komt wel steeds dichter in de buurt, maar is het nog net niet...
Ik heb toch betere ervaringen met mozilla dan met netscape.

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 19:48 schreef PluueeR het volgende:
Ik heb geen ervaring met Mozilla, maar wel met Netschaap 6 en die is klote.... geef mij maar Opera 5 :)

Das pas lekker relaxt
Ja netschaap 6 is inderdaad 3x niks, weet ik niet uit ervaring heb ik alleen gehoord van veel, heeel veel anderen!

• balk
  • Laatst online: 19-08 23:20
Netscape gebruik ik nog minder graag dan lynx..... Konqueror op 1, Mozilla op 2 (voor T.net).

De snelheid van de browser doet er bij de Casema toch niet echt toe. Het gebeurt zelden dat een pagina in 1 keer binnenkomt en dat de browser de traagste stap is :(

Konqueror kan alleen nog geen https en laat het bij wat javascripts wel eens afweten. Mozilla is traaaag (het randje om de renderengine dan)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Hmm, Konqueror 2.1.1 is bij mij bloed snel. Opera 5 ook!
Mozilla vind ik een hele goede renderengine hebben, maar het geheel eromheen is soms wat traag. Maar gelukkig hebben ze dat sterk verbeterd met als gevolg dat mozilla 0.9 niks meer voor hoeft te laden, dus gewoon bv java laden wanneer het nodig is :) Hierdoor start Mozilla bij mij in een paar seconden op. Ik heb wel de klassieke GUI en dat scheelt ook een heleboel. Mozilla is best goed, alleen de performance mag nog wel wat omhoog. Galeon doet dit al door een simepele schil om de Gecko engine te bouwen!

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 22:25 schreef Groot-Moefti het volgende:
Hmm, Konqueror 2.1.1 is bij mij bloed snel.
Ik bedoelde dus eigenlijk tussen het moment dat je op enter drukt nadat je een URL hebt ingevoerd en dat ie de pagina ook daadwerkelijk gaat laden zit (te) veel tijd

• BC3 Victim
Galeon gebruiken...

Maakt gebruik van de renderengine van mozilla maar is een stuk minder plomp.

Mij viel op dat Moz 0.9 meer cpu claimt dan 0.8.1.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zaterdag 19 mei 2001 19:50 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Ja netschaap 6 is inderdaad 3x niks, weet ik niet uit ervaring heb ik alleen gehoord van veel, heeel veel anderen!
Dat dacht ik totdat ik het installeerde en ging gebruiken. Valt allemaal best wel mee! Ik heb hem danwel onder Windows getest, en er zijn waren een paar performance probleempjes (delays bij sluiten windows) maar verder was het bij mij snel en stabiel (echt ZELDEN gecrashed). Voor Linux gebruik ik mozilla en dat is snel en goed, maar crasht wel vaak. Maar Netscape 4 is niet mee te werken onder Linux, dan boot ik wel Windows, als ik wil surfen :(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 02:15 schreef mr_a het volgende:
Voor Linux gebruik ik mozilla en dat is snel en goed, maar crasht wel vaak. Maar Netscape 4 is niet mee te werken onder Linux, dan boot ik wel Windows, als ik wil surfen :(
Als mozilla crasht is het een kwestie van herstart ervan en je kan weer verder, met netscape heb ik (in linux) vaak gehad dat je netscape gegarandeerd weer binnen enkele minuten crasht.

Verwijderd

persoonlijk vindt ik galeon (als je bekijkt dat dit project nog in de beta fase zit) het best voor wat ik graag met een browser wil doen.

• BC3 Victim
Maar wat mij dus opvalt, is dat als ik naar bv. msdn.microsoft.com surf en ik zit daar op de library dan werkt dat hele menu ernaast gewoon niet, niet onder mozilla, niet onder netscape, niet onder konqueror

zal wel weer express gedaan zijn door die microsofties:(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Valium

- rustig maar -

pc-reactive: Misschien is het wel client-side VisualBasic-script. Dat werkt alleen in IE.

Galeon is op dit moment de beste keus qua complete browser.
1) Hij is snel, omdat hij de gnome interface gebruikt i.p.v. XUL. (3 sec. voor een koude start).
2) Het is de meest "HTML-compliant" browser voor Linux. Mozilla is dit ook, want dezelfde renderengine, maar zie punt 1. :P
3) Galeon is compleet: advanced bookmark-prut, Cookie-editor, Tabblad EN multiwindow, Externe downloader.....Ultiem te customizen.

Netscape 4.x ondersteunt CSS niet goed. Is wel sneller en wordt soms beter ondersteund door websites( :r) dan Mozilla.

fkooman: Mandrake 8 moet Galeon prima kunnen draaien. Je mist vast een bibliotheek. Check je pakketten of compileer de src.rpm

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je een website maakt die zogoed mogelijk voldoet aan de standaarden dan zullen Mozilla 0.9 en Opera 5 hem waarschijnlijk perfect weergeven. Konqueror (eigenlijk KHTML) heeft nog niet alle functies ingebakken, waardoor oa tweakers fout wordt gerenderd.

Ik ben er nu zelf mee bezig (nieuwe www.nedlinux.nl om maar ff reclame te maken ;) ). En die wordt in Mozilla 0.8 en 0.9, Opera, Galeon, Nautilus en Konqueror goed gerenderd. Alleen IE ligt dwars.
Het probleem bij IE is dat hij rotte code weer een beetje fatsoenlijk maakt zodat de meeste mensen denken dat ze een mooie website hebben gemaakt en dan testen ze met netscape en dan zien ze ineens dat ie er daar niet uitziet en dan zeggen de meeste mensen "ja wat is dat dan ook voor k*t browser", terwijl ze zelf geen website kunnen maken :(

[deze advertentieruimte is te koop]

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 13:45 schreef Groot-Moefti het volgende:
Alleen IE ligt dwars.
Hehe, eindelijk ligt IE een keer dwars :P ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:47 schreef pc-reactive het volgende:
Hehe, eindelijk ligt IE een keer dwars :P ;)
Probeer maar es met CSS een checkbox/radiobutton er mooi uit te laten zien.
Mozilla doet het perfect, IE stopt er altijd een wit achtergrondje en een zwart dingetje in (en een beetje een gekleurd randje als je de achtergrond wilde veranderen |:( )

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 13:54 schreef ACM het volgende:

[..]

Probeer maar es met CSS een checkbox/radiobutton er mooi uit te laten zien.
Mozilla doet het perfect, IE stopt er altijd een wit achtergrondje en een zwart dingetje in (en een beetje een gekleurd randje als je de achtergrond wilde veranderen |:( )
Ja dat zie je inderdaad in IE.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 13:14 schreef Valium het volgende:

[..]

fkooman: Mandrake 8 moet Galeon prima kunnen draaien. Je mist vast een bibliotheek. Check je pakketten of compileer de src.rpm
Hij segfault bij het opstarten...Heb verder geen zin om er naar te kijken. Ik heb maar ff tijdelijk Mandrake erop totdat de nieuwe Slackware uitkomt ;)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Sorry hoor, maar mozilla 0.9 is nog geen 1.0!!! (ja, klinkt logisch en is het ook), dus wacht aub nog heel even voordat je het helemaal af gaat zitten kraken enzo, want er komt hopelijk eind dit jaar versie 1.0 uit.. (ik vind het een beetje hinderlijk als een programma nog in ontwikkeling is om er dan al zoveel commentaar op te hebben, ok, een beetje kritiek mag, maar behandel dit niet als het eind product aub)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vraag me af of die interfacesnel(?)heid OOIT op deze manier verbeterd kan worden. Ik vind het behoorlijk storend, aangezien Opera en NS4.7 _wel_ erg responsive zijn en Mozilla niet. En dat is al vanaf het milestonetijdperk zo, dus...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Wat grappig Mozilla 0.9 is juist wel erg snel bij mij... 4sec. startup en daarna draait ''ie als een tiet! (P667/128)

(Zal wel aan mij liggen...StarOffice 5.1 doet het bij mij ook erg snel op een K-2:166/64....hehehe)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1