De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
zie FAQ.
Als Masquerading werkt dan:
- Is Squid niet perse nodig.
- Vul je op clients gewoon in je altijd invulde op je compu.
- Heb je geen eigen DNS nodig.
- Moet je wel de Linux machine als gateway opgeven.
Als Masquerading werkt dan:
- Is Squid niet perse nodig.
- Vul je op clients gewoon in je altijd invulde op je compu.
- Heb je geen eigen DNS nodig.
- Moet je wel de Linux machine als gateway opgeven.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Ok, het is gelukt
Internetten en mailen gaat perfect vanaf de client!
Ik heb nog een probleempje: als ik met de windows-masqdialer-client connectie wil maken met de Linux server, duurt dat minstens een minuut
Het vreemde is dat als ik de DNS-instellingen op de client uitschakel, het in een seconde gaat
Ik heb het idee dat de client het ip-adres van de server wil bereiken via de DNS-server van de ISP ofzo. Weet iemand hoe ik de DNS-instellingen voor bepaalde ip-adressen kan uitschakelen (of moet ik dit in het Windows OS forum vragen)?
Ik heb nog een probleempje: als ik met de windows-masqdialer-client connectie wil maken met de Linux server, duurt dat minstens een minuut
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Laat maar, ik heb het al opgelost. Ik moest mijn hostname+IP toevoegen in windows\hosts.sam. Nu werkt alles perfect