[BC3] Routen ISDN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ik een Linux-servertje geinstalleerd en nu wil ik de isdn dial up verbinding delen. Ik heb de masqdialer-server geinstalleerd, en nu kan ik vanaf de win98 client op de Linux-server internet verbinding maken. Hierna heb ik squid geinstalleerd, en daarmee kan ik het internetten delen. Helaas werken Outlook en de newsreader hier niet mee. Ik begreep dat ik hiervor IP masquerading moet gebruiken. Dus ik heb pmfirewall gedownload en IP masquerading ingesteld, maar hoe kan ik nu emailen vanaf de client? Moet ik dan een eigen DNS server opzetten ofzo, of als gateway de Linux server opgeven? Wie weet welke instellingen ik allemaal moet opgeven op de client?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
zie FAQ.

Als Masquerading werkt dan:
- Is Squid niet perse nodig.
- Vul je op clients gewoon in je altijd invulde op je compu.
- Heb je geen eigen DNS nodig.
- Moet je wel de Linux machine als gateway opgeven.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• BC3 Victim
Ok, het is gelukt :) :) :) Internetten en mailen gaat perfect vanaf de client!
Ik heb nog een probleempje: als ik met de windows-masqdialer-client connectie wil maken met de Linux server, duurt dat minstens een minuut :( Het vreemde is dat als ik de DNS-instellingen op de client uitschakel, het in een seconde gaat :? Ik heb het idee dat de client het ip-adres van de server wil bereiken via de DNS-server van de ISP ofzo. Weet iemand hoe ik de DNS-instellingen voor bepaalde ip-adressen kan uitschakelen (of moet ik dit in het Windows OS forum vragen)?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Laat maar, ik heb het al opgelost. Ik moest mijn hostname+IP toevoegen in windows\hosts.sam. Nu werkt alles perfect :)