De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Slaag erop ...
geen enkel probleem :
<edit>
TOCH NIET NAAR MIJN WETEN !!
</edit>
maak nieuwe partitie en intalleer Linux in die partitie ... geen probleem (wel niet vergeten een bootdisk of manager te installeren
)
Make him suffer
-- a newbie --
geen enkel probleem :
<edit>
TOCH NIET NAAR MIJN WETEN !!
</edit>
maak nieuwe partitie en intalleer Linux in die partitie ... geen probleem (wel niet vergeten een bootdisk of manager te installeren
Make him suffer
-- a newbie --
Verwijderd
Ik zou juist eerst Windows en dan Linux installen, omdat Windows LILO uit de MBR flikkert.
I''m gonna get medieval on his ass!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je kunt al volgt Linux naast een bestaande Windows partitie installeren:
1. Defragmenteer je hele schijf.
2. Gebruik PMagic om de Windows partitie te verkleinen.
3. Maak met een nieuwe Linux partitie aan (NTFS)
4. Installeer Linux
5. Als geen LILO wilt gebruiken, ga naar DOS en typ ''fdisk /mbr''.
Mijn advies: gebruik Loadlin om Linux te booten.
1. Defragmenteer je hele schijf.
2. Gebruik PMagic om de Windows partitie te verkleinen.
3. Maak met een nieuwe Linux partitie aan (NTFS)
4. Installeer Linux
5. Als geen LILO wilt gebruiken, ga naar DOS en typ ''fdisk /mbr''.
Mijn advies: gebruik Loadlin om Linux te booten.
Bedankt voor de hulp!
Verwijderd
Ben het eens met ImaStar, alleen:
Bij 3 gaat het natuurlijk om een ext2fs partitie i.p.v. NTFS, dat is voor Win NT.
Ik zou wel LILO gebruiken, maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.
Bij 3 gaat het natuurlijk om een ext2fs partitie i.p.v. NTFS, dat is voor Win NT.
Ik zou wel LILO gebruiken, maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk (ext2fs). Het voordeel van Loadlin vind ik echter dat je bij een LI prompt (dus geen LO) makkelijk in Windows kunt komen zonder een floppy te moeten gebruiken. Je kunt dan natuurlijk altijd een Linux-bootdisk gebruiken. Maar wat ook handig is, is het programma LREAD (zoeken). Als je dan Linux niet meer inkomt of als bv. je videokaart raar doet en je geen beeld hebt onder Linux, dan kun je vanuit Windows je Linux partitie lezen en bestanden wijzigen.
Verwijderd
Wow, dat LREAD (heet inmiddels LTOOLS, hier te vinden) ziet er veelbelovend uit. Ik kende alleen Explore2fs, maar dat was read-only. Met LTOOLS heb je zowel read als write access, en het heeft zelfs een web-interface.
Verwijderd
Cewl programma he ? Ik had laatst mn TNT2 vervangen door een Geforce 2 MX en kon toen Linux niet meer in omdat Redhat 6.1 mn MX niet ondersteunde (ik bootte naar grafische modus). Door LTOOLS kon ik gelukkig mn /etc/inittab file veranderen en weer naar text-modus bootten om daar nieuwe drivers te installeren. Pfewww ... daar was ik erg blij mee 
edit:
gvd typos
gvd typos
Pagina: 1