[BC3] Freesco ziet HD niet.

Pagina: 1
Acties:

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Ik ben bezig om een router voor internet te maken, en ik heb hier een HP netserver LC 4/66 voor. Deze heeft een interne SCSI schijf (met onboard controller)waar ik freesco op wil zetten. Maar als ik het move2hdd commando geef, dan zegt freesco dat hij geen useable HDD kan vinden.
Hoe los ik dit op?

btw: de ide controller is in de bios uitgeschakeld.

Engineering

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
voor een scsi-controller moet je eerst de modules toevoegen, moet je ff het modules-pack van freesco downen en de module op de juiste dir op de freesco-floppy zetten (staat wel in een readmetje welke dir, ik weet het ff niet meer)

• Tupolev
Ik kan in de modules geen driver voor SCSI vinden, allen maar voor NIC''s en ramplanken..

Engineering

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Waarom laat je m dan niet gewoon van floppy starten? Dat werkt ook prima en kan je die scsi schijf ergens anders inbouwen ofzo :)

• Tupolev
Die SCSI schijf is ook al niet meer de jongste en is ook maar 535 MB groot, dus zo heel veel kan ik er ook niet meer mee.
Ik heb ook geen losse SCSI controller dus ik kan die schijf ook alleen maar in die compu gebruiken.

Engineering

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hahahaaaa. Dank je. Ik wilde het net vanavond op mijn HP netserver LC 5/75 met freesco installeren. Nu ik dit zie gebruik ik toch maar die HP Vectra VE 5/75 met onboard buggy IDE .

Heb jij trouwens al geprobeerd geheugen voor die netserver te krijgen? :(:(:( Ik heb maar acht Mb. Uitbereiden is mij te duur!!! :(

Greetz!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tupolev
Op vrijdag 18 mei 2001 18:55 schreef kirpeknots het volgende:
Heb jij trouwens al geprobeerd geheugen voor die netserver te krijgen? :(:(:( Ik heb maar acht Mb. Uitbereiden is mij te duur!!! :(
Ik heb er gewoon twee oude 4 MB fastpage simms bijgestopt, die ik nog had liggen. Nu zit er dus 16 MB in, en het werkt zonder problemen.

Engineering

• Joppe
Op vrijdag 18 mei 2001 18:07 schreef Tupolev het volgende:
Ik kan in de modules geen driver voor SCSI vinden, allen maar voor NIC''s en ramplanken..
Dan zou ik gewoon eens kijken op linux-sites, in principe kun je overal die module vandaan halen, een hdd in freesco heeft toch z''n voordelen

• Tupolev
Hoe weet ik dan of die ook bij freeco werkt, en waar moet ik dan opletten?
(ik zal er voor de zekerheidik maar even bij zeggen dat ik een complete newbie ben op het gebied van linux)

Engineering

• Joppe
Freesco = Linux, dus in principe werkt het, ik ben ook een linuxnewbie maar na wat geklooi heb ik m''n freescoroutertje prima aan de praat gekregen en ik moet zeggen, het werkt perfect
Pagina: 1