[BC3] met linux inloggen op een winnt domein

Pagina: 1
Acties:

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Weet iemand hoe dit moet???

Dus met gebruikersnaam, wachtwoorden en shares ed.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 18 mei 2001 13:41 schreef asusk7m550 het volgende:
Weet iemand hoe dit moet???

Dus met gebruikersnaam, wachtwoorden en shares ed.
waarop inloggen (internet, filesharing, etc.)???
Kijk anders eerst ff bij de Howto''s daar staat dat volgens mij wel bij.

volgende keer wel wat meer info hoor ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je wilt inloggen op een gesharde NT map, dan kun je gewoon smbclient //naampc/map doen. Als je een wachtwoord nodig hebt vraagt hij daar wel om (zo niet doet ie dat ook, maar druk je dan gewoon op enter).
En als de PC waar je op wilt niet tot je eigen LAN behoort moet je ook nog eventjes -I <IP-adres> erachter gooien.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik wil gewoon inloggen, zodat iedereen die op het winnt domein kan inloggen, met gebruikersnaam.
Zodat ik dus geen nieuwe gebruikers hoef aan temaken, en dat ik makelijk een lijst opkan vragen van de gebruikers ivm schijven delen enzo.

Weet iemand toevallig ook of ik in linux net zo''n schermpje voor netwerk omgeving kan krijgen, dus dat ik makelijk kan zien welke pc''s aan staan.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 15:51 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik wil gewoon inloggen, zodat iedereen die op het winnt domein kan inloggen, met gebruikersnaam.
Zodat ik dus geen nieuwe gebruikers hoef aan temaken, en dat ik makelijk een lijst opkan vragen van de gebruikers ivm schijven delen enzo.
Hu?? come again!
Wat wil je nu precies? Schrijf het eens duidelijk op.
Wil je nu inloggen op het NT-domein (op een PDC of BDC) of wil je dat andere mensen bij jou kunnen inloggen?
inloggen op een NT-domein gaat niet, wel kun je de shares benaderen die op computers staan die onder dat domein vallen. Shares kan je benaderen met smbclient en als je ze eventueel wil mounten dan is "mount -t smbfs //server/share /mnt/sharedir -o username=nelske,password=onzin" je vriend.

Als je wil dat mensen bij jou gaan inloggen op het domein, dan zul je een samba-server aan moeten hebben staan, met het liefst daarop 2.2, TNG of HEAD i.p.v. samba-2.0.X.
Zie www.samba.org en www.samba-tng.org .
Weet iemand toevallig ook of ik in linux net zo''n schermpje voor netwerk omgeving kan krijgen, dus dat ik makelijk kan zien welke pc''s aan staan.
Doe maar eens hetvolgende intikken:
code:
1
smbclient -L Netbios_naam_van_PDC

en kijk dan maar eens onder het lijstje servers.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op maandag 21 mei 2001 15:51 schreef asusk7m550 het volgende:
Kan met Komba. Even zoeken op www.freshmeat.net zoals gewoonlijk en gij zult vinden. Zoek anders gewoon even op NT domain ofzoiets, misschien vind je dan ook nog wat andere boeiende spullen.

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1