Toon posts:

[BC3] wine en win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als je het eens gewoon mount en probeert dan :?

Verwijderd

Mijn pc is dualboot,nl win2000 en suse 7.1.

Ik wil met linux wine gaan proberen en iets opstarten in mijn win2000 partitie. Ik zag in /etc/wine.conf dat ik alleen win95 (fat/vfat) kan benaderen.

Is het wel mogelijk om vanaf mijn w2k partitie programma''s op te starten (het zijn standaard win32 proggies, niet speciaal voor NT ofzo).

zoja, hoe ?

Dank !

Verwijderd

Uit ''man wine.conf''
format: "Filesystem"="<fstype>"
default: "win95"
Used to specify the type of the filesystem Wine should emulate on a given directory structure/underlying filesystem. Supported types are "msdos" (or "fat"), "win95" (or "vfat"), "unix".
Recommended:
"win95" for ext2fs, VFAT and FAT32 "msdos" for FAT16 (ugly) You definitely do not want to use "unix" unless you intend to port programs using Winelib. Always try to avoid using FAT16. Use the VFAT/FAT32 OS file system driver instead.

Nou, dat lijkt me duidelijk. NTFS wordt er niet in genoemd. winehq meldt wel dat NT-programma''s ''ondersteunt'' worden, dus leef je uit als je het niet op NTFS hebt staan. ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 18 mei 2001 20:49 schreef Gila het volgende:
als je het eens gewoon mount en probeert dan :?
Precies, maar let er wel op dat de NTFS support niet zo lekker is in linux (bij schrijven staat niet voor de grap "DANGEROUS") en ik dacht dat ntfs5 niet ondersteund wordt.

Dus er zitten wel beperkingen aan.

Vergeet ik je vraag te beantwoorden:
Opzich verschillen de win2k apps weinig van win98se, dus wat dat betreft kan je ze wel gewoon draaien hoor. Enige nadeel is dus fs ondersteuning.

Verwijderd

Als je win2k partitie NTFS is zou ik er maar niet aan beginnen, want volgens mij zijn er geen betrouwbare drivers om ook op NTFS partities te schrijven vanuit linux. Voor readsupport zul je denk ik je kernel opnieuw moeten compilen, want standaard staat die optie volgens mij niet aan.