De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
En ik heb Hdparm -d1 -c1 /dev/hda /dev/hdc
wel lopen.
Maar zonder wil ik ook niet werken omdat hij anders zo traag word.
Maar kan dit wel problemen geven?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het kan leiden tot corruptie van het filesysteem. Als je de gelukkige bezitter van een VIA chipset moet je iig in geen geval UDMA mode aanzetten.Op vrijdag 18 mei 2001 09:39 schreef Markiedam het volgende:
Ik gebruik SuSE Linux 7.1
En ik heb Hdparm -d1 -c1 /dev/hda /dev/hdc
wel lopen.
Maar zonder wil ik ook niet werken omdat hij anders zo traag word.
Maar kan dit wel problemen geven?
Ik zou iig erg uitkijken met dit soort verhalen. Kijk ook of de kernel wel de volle 60 GB ziet, als ie maar 32 GB ziet kan dat ook leiden tot corruptie.
Igmar
Ik gebruik ook suse 7.1 met kernel 2.2.18.
Verwijderd
ik gebruik het volgende parameters voor hdparm:
hdparm -q -a8 -q -A1 -q -c1 -q -d1 -q -m16 /dev/hda
ik heb met een ibm 7200rpm disk 35mb/s wat zeker niet slecht is.