[BC3] xanim en DivX :-)

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gister de hele avond geprobeert om mijn DivX filmpjes onder linux te draaien. Helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb 3ivx plugin succesvol geinstalleerd maar Xanim zegt nogsteeds:
AVI Video Codec: Unknown DIV3(44495633) is unsupported by this executable.(E18)
AVI Audio Type Unsupported
AVI Notice: No supported Video frames found.

Wie o Wie helpt mij?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Humm, eerst denken voor je replied, sorry.
Ik weet er geen (ander dom) antwoord op.

Er stond hier dus iets doms :)

Verwijderd

er zijn een tal verschillende divx codecs dus ja..ik denk dat deze niet up 2 date is..dat is vaker zo met nix helaas.

wat je kunt doen is mplayer gebruiken, deze vreet bij mij echt alles..die maakt gebruik van win32 dll''s....:)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
of probeer aviplay of de plug-in voor xmms.
Aviplay kun je van freshmeat downloaden, moet je wel de source nemen, en eerst XFree-devel installeren.

Als je de plug-in (zelfde manier verkrijgbaar) wilt moet je eerst (in ieder geval) deze pakketten installeren:

libgtk+1.2-devel-1.2.10-1mdk-i586.rpm
xmms-devel-1.2.4-13-i386.rpm
audiofile-0.2.1-1mdk-i586.rpm
SDL-1.1.7-3-i386.rpm
SDL-devel-1.1.7-3-i386.rpm
libglib1.2-devel-1.2.10-1mdk-i586.rpm
avifile-0.53.5-1mdk-i586.rpm

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zo heb ik het dus ook gedaan, en ik kan ook vloeiend filmpjes draaien. Die pakketten die ik hierboven heb gezet heb je dus nodig voor het compileren van aviplay (als je ze nog niet had).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb gewoon eerste avifile geinstalleerd (met de windows-mpeg4 binaries), opendivx voor linux geinstalleerd en daarna de xmms-avi plugin (moet je wel een xmms-devel package voor hebben)..

Dan kun je met xmms avi(divx) en asf-jes fullscreen (hier vloeiend op 1280x1024@32 bit) afspelen..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1