De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wat je kan doen is in smb.conf zetten
os level = 65 (hoogste waarde).
en inderdaad WINS kan ermee te maken hebben.
suc6! :-)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar wat heeft WINS ermee te maken, en met wat ik dan wijzigen...want dit is erg klote (sorry voor mijn taalgebruik)
Maar het is niet tof
en ik heb ook gedaan zoals jij zei maar dat hielp ook niet, hij gaat nog steeds langzaam inloggen
Haal hier de ; is weg en maak er 65 van. Zou het op kunnen lossen.Op vrijdag 18 mei 2001 10:08 schreef hamza het volgende:
# OS Level determines the precedence of this # server in master browser
# elections. The default value should be reasonable
; os level = 33
Deze zou ik ook aanzetten, het kan in ieder geval geen kwaad.# Configure Samba to use multiple interfaces
# If you have multiple network interfaces then you must list them
# here. See the man page for details.
; interfaces = 192.168.12.2/24 192.168.13.2/24
# Configure remote browse list synchronisation here
# request announcement to, or browse list sync from:
#a specific host or from / to a whole subnet (see below)
; remote browse sync = 192.168.3.25 192.168.5.255
# Cause this host to announce itself to local subnets here
; remote announce = 192.168.1.255 192.168.2.44
Hier een paar regels uit m''n eigen smb.conf
1
2
3
4
5
6
7
| interfaces = 192.168.1.1/24 bind interfaces only = true remote announce = 192.168.1.1 hosts allow = 192.168.1. name resolve order = wins lmhosts bcast wins support = yes time server = yes |
Edit;
; os level = 33
dan ook aanzetten ...
; local master = no
Die zou ik ook op yes zetten!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
ja jaOp vrijdag 18 mei 2001 10:01 schreef hamza het volgende:
gewoon vanaf een windows bak
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Zullen we daar niet even 32 o.i.d. van maken?
Verder hoeft remote anounce niet als je al wins draait en die samba-server al toegang totdat subnet heeft.
Verder zoals al gezegd is, moet je het OS-level voldoende hoog zetten (alles boven 32 is goed).
Dingen als "local master", "domain master", "preferred master", "wins support" moeten aanstaan.
En last but not least "name resolver order" moet als eerste argument "wins" bevatten en "dns proxy" moet uit staan als je geen lokale DNS-server hebt draaien, met daarin de hostnamen van de verschillende clients.