De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Niets over te vinden. Ik zoek trouwens vóórdat ik een topic plaats! Verder ken ik ook niemand die raid gebruikt op een oude a7v! Daarom stel ik hier deze vraag hier.Op vrijdag 18 mei 2001 07:15 schreef Sebatech het volgende:
hmm de search over Raid op dit mobo wil wel eens helpen.
MVGR
Sebastiaan
Ik kan nu trouwens wat specifieker zijn over het probleem. Linux vindt twee harde schijven en vraagt waar de installatie files staan. Terwijl bij raid 0 de software het als één schijf zou moeten zien.
Ik moet dus drivers hebben. Heeft iemand een idee?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Search is zinloos in dit geval! Het gaat om een oude hardware versie van de A7V. Dit moederbord ondersteunt standaard geen raid. Maar met een bios flash wordt deze functie wél ondersteund.Op vrijdag 18 mei 2001 11:44 schreef Sebatech het volgende:
Goed zoek dan ff op raid ide en Linux!
MVGR
Sebastiaan
Het gaat hier dus niet om mijn onwetendheid over linux, maar over de zeldzaamheid van dit systeem / deze drivers.
Toch bedankt dat je mijn topic een beetje hoog houdt
Ik heb ook heel lang moeten wachten voordat er windows 2000 drivers geschreven zijn voor dit systeem. In het begin waren er alleen win 98/me drivers. Maar uiteindelijk zijn de win200 drivers er dus wel gekomen.
Ik denk dat ik nu dus weer gewoon geduld moet hebben totday er linux drivers uigebracht worden.
Op dit adres is beschreven hoe je op een originele a7v, raid 0 kunt gebruiken. Ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Het nadeel is, dat je iets hebt, wat gewoon niet ondersteund wordt door de fabrikant.
Verwijderd
Linux ondersteund dat NIET! en dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren. De linux software raid levert praktisch net zo''n goede prestaties. Je controller is nl. wel ondersteund in kernel 2.4 (en in 2.2 met wat patches). Zet dan in je bios gewoon 2 aparte disks (hda/hdc ofzo) en installeer linux software raid. kippetje en ook lekker snel.
Idd. Het moet lijken op fasstrak 100.Op vrijdag 18 mei 2001 17:05 schreef Biazz het volgende:
Je raid is veel software(bios) en weinig hardware (geen dsp op je raid kaart). Als ik het goed heb? het is toch een soort promise raid???
Ik weet wel zeker, dat ik met mijn controller linux installeren in raid0. De drivers die werken, kan ik alleen niet gebruiken met mijn hardware configuratie.Op vrijdag 18 mei 2001 17:05 schreef Biazz het volgende:
Linux ondersteund dat NIET! en dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren. De linux software raid levert praktisch net zo''n goede prestaties. Je controller is nl. wel ondersteund in kernel 2.4 (en in 2.2 met wat patches). Zet dan in je bios gewoon 2 aparte disks (hda/hdc ofzo) en installeer linux software raid. kippetje en ook lekker snel.
Ik moet dan eerst mijn bios flashen en twee weerstandjes plaatsen in een vrije ide connector. Dit voorkom ik liever door goed naar drivers te zoeken!
Ik zie het dus niet zitten om puur voor Linux van mijn Raid af te stappen :)Ook al zou ik dan geen data verliezen.
met originele bios en zonder weerstandjes) De linux software raid werkt verder met iedere controller. Ik heb m thuis draaien op een gewone Pentium1 (PIIx controller ofzow). Werkt uitstekend. Enige probleem dat jij hebt is dat een dual-boot met zowel linux als windos in raid0 niet kan.
Maar alléén Linux met raid 0 kan op mijn systeem (en deze hardware config) ook niet.Op vrijdag 18 mei 2001 18:27 schreef Biazz het volgende:
Dat met die weerstandjes is als je van een gewone promise controller een raid controller wil maken. (jaja ik heb ook zo''n kaartje omgesoldeerd). Dat geeft dus al aan dat die raid geen fuck voorsteld, gewoon software raid. Maar wat ik probeer te zeggen is: dat werkt niet onder linux. Je kunt onder linux alleen die controller gebruiken als je ''m op de non-raid mode zet. (in jouw geval dus geflashed
met originele bios en zonder weerstandjes) De linux software raid werkt verder met iedere controller. Ik heb m thuis draaien op een gewone Pentium1 (PIIx controller ofzow). Werkt uitstekend. Enige probleem dat jij hebt is dat een dual-boot met zowel linux als windos in raid0 niet kan.
Wat ik wil zeggen is dus dat het niet aan die dualboot ligt.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat je mijn hardware-config, software raid noemt. Natuurlijk is het niet de meest intelligente raid controller. Maar het is zeker geen 100 %software raid.
Wat ik ook nog wil zeggen is dat het gerust kan werken, als iemand maar geschikte drivers schrijft! Zolang die drivers niet bestaan, blijft het idd ook onmogelijk.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
a7v heeft een promise controler en die wordt ondersteund.Op donderdag 17 mei 2001 11:38 schreef Dribbibu het volgende:
Ik heb mijn a7v bios geflashed zodat ik raid kan gebruiken en ik ga vandaag linux Mandrake 8.0 erop zetten. Moet ik rekening houden dat linux speciale drivers hier voor nodig heeft. Zo ja, waar kan ik die drivers vinden??
Ik ben een newbie wat linux betreft
gr Irondog
alleen ide raid zou ik nou niet echt gaan doen neem beter raid onder linux dit is slimmer. maar mischien wat moeilijker.
mischien dat het niet werkt maar ja