[BC3] Qmail install?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ok mensen, ik wil vandaag een Debian2.2 systeempje installeren. Ik wil qmail gebruiken ipv sendmail.

Kan debian dit standaard installeren? En zo niet, kan ik ervoor kiezen om sendmail niet te installeren?

Ik heb namelijk gehoord dat het makkelijker is op een kaal systeem dan op een al kant-en-klaar systeem en je de sendmail zut moet converteren naar qmail?

Verwijderd

Sorry hoor maar ik vind dit een beetje onzinnige vragen. Natuurlijk kan je kiezen om sendmail niet te installeren, je kan toch ook in windows bepaalde dingen niet installeren. je kan zelfs kiezen om het helemaal niet te installeren. :P

maaruh oke, ik zal je dan toch even een zinnig antwoord geven. je kunt bij de package select spul gewoon sendmail (de)selecteren.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Kijk dat wilde ik dus even weten :9
Simpele vraag, simpel antwoord. Dank je.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 17 mei 2001 13:07 schreef QuarK het volgende:
Kijk dat wilde ik dus even weten :9
Simpele vraag, simpel antwoord. Dank je.
Ben je zo zenuwachtig dat je dat niet eens zelf kon bedenken? :P

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
het installeren van qmail als sendmail al geinstalleerd is, is trouwes geen enkel probleem. met een paar simpele handelingen is sendmail disabled en kan qmail gewoon zn werk doen. heb dit zelf een week of 2 geleden gedaan op een slackware 7.0 bak.

Verwijderd

Debian maakt standaard gebruik van Exim ipv. sendmail(zoals de meest unix (clone) distro''s)
Pagina: 1