De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Promise en linux en raid.
Daar kan ik heel kort over zijn: met 2.2.16-18 kernels kun je het aan het werk krijgen met een brakke beta driver van promise (die ik niet vertrouw. eerste keer dat ik uhm inlaade hoorde ik mijn HD''s om de beurt lezen) 2.4 kernels kun je een nog veel beta''ere driver compilen en die doet van alles beginnende bij een ''nette'' kernel panic tot gewoon simpelweg lockup.
* Ronald
op Promise sinds 2 emails hierover naar promise in /dev/null verdwenen zijn
Daar kan ik heel kort over zijn: met 2.2.16-18 kernels kun je het aan het werk krijgen met een brakke beta driver van promise (die ik niet vertrouw. eerste keer dat ik uhm inlaade hoorde ik mijn HD''s om de beurt lezen) 2.4 kernels kun je een nog veel beta''ere driver compilen en die doet van alles beginnende bij een ''nette'' kernel panic tot gewoon simpelweg lockup.
* Ronald
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Promise en Linux gaan niet zo goed samen.
3Ware en Linux gaan veel beter samen.
Wildhagen heeft een 3Ware RAID-controller onder Linux. 3Ware heeft gewoon Linux-drivers uitgebracht
3Ware en Linux gaan veel beter samen.
Wildhagen heeft een 3Ware RAID-controller onder Linux. 3Ware heeft gewoon Linux-drivers uitgebracht
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Je moet eerst de RAID active zetten. Ten tweede zijn de devices niet standaard in /dev/aangemaakt. Mijn advies : Pak de software RAID of een echte RAID kaart. Wat Promise uitbrengt is gewoon rotzooi. Hetzelfde geld voor de RAID op de moederborden, gewoon een brakke software oplossingOp woensdag 16 mei 2001 21:07 schreef rosce het volgende:
Iemand ervaring met Linux en RAID? Ik gebruik Slackware Linux Bootdisk. Dan wil ik met FDisk partitie aanmaken:
fdisk /dev/rd/c0d0
Hij zegt echter: unable to open /dev/rd/c0d0
Iemand enig idee wat ik fout doe?
De RAID kun je active zetten door het mdadd commando te geven. Dit is alleen erg oude info, geen idee of het nog actueel is.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen