[BC3] K*T Mandrake-Weer al me rechten WEG !!

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Nou doet''ie het weer... Zit ik gewoon als normale user niets te doen (was met netscape een rpm''etje aan het downen..(niet installen ofzow dus) Kan ik plotsklaps in vrijwel geen enkele directory... overal permission denied... wat kan er gebeurd zijn ???

Het is dus echt ZOMAAR gebeurd, zonder enige reden

Verwijderd

Euh, aan je post te zien mis je enige kennis van Linux.
Probleem zal dus niet bij Mandrake liggen, maar eerder bij jou.

Controleer de permissies op die bestanden en directories eens.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op woensdag 16 mei 2001 18:34 schreef Jack Flushell het volgende:
[..]
normale user [..]
overal permission denied...
[..]
D''oh!

Is maar goed dat je dat krijgt anders kan ELKE user OVERAL bij. Dat wil je niet denk ik (/etc/shadow bv)

• Jack Flushell
Mijn kennis van linux is prima, dank je. ;) Ik hab natuurlijk naar de permissies gekeken en dat staat goed. Ik ben er inmiddels achter wat het was. Als je de security op High zet in Mandrake Control Centre dan gaat alles na verloop van tijd voor iedereen op slot :?. Waarom weet ik niet. Dan maar op medium.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 16:30 schreef Jack Flushell het volgende:
Mijn kennis van linux is prima, dank je. ;)
Ik geloof je...
Als je de security op High zet in Mandrake Control Centre dan gaat alles na verloop van tijd voor iedereen op slot :?. Waarom weet ik niet. Dan maar op medium.
nu niet meer :P

• Jack Flushell
nu niet meer :P
Wat bedoel je :? :?
Dat ik DUS niet voldoende verstand van linux heb... ga toch een end fietsen man, ben gewoon net begonnen met Mandrake en ik kom er heus wel zelf achter wat het is :(

Verwijderd

Rustig, maar!
Niet meteen happen. ;)

Als jij zegt dat je kennis van Linux hebt, gelooft iedereen je wel hoor (tenminste ik wel).

• Jack Flushell
Mjaaa. ik weet het..
Ik was eigenlijk een beetje pissed omdat meneer Gila het doet voorkomen dat hij wel weet waarom het optreedt en vervolgens alleen een beetje flaimed (ja ik heb het :P wel gezien, het was niet grappig).

Had ik er ff bij moeten zetten.

Verwijderd

excuse me :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op donderdag 17 mei 2001 16:30 schreef Jack Flushell het volgende:
Mijn kennis van linux is prima, dank je. ;)
Op donderdag 17 mei 2001 16:45 schreef Jack Flushell het volgende:
ben gewoon net begonnen met Mandrake en ik kom er heus wel zelf achter wat het is :(
Juist ja.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, okee, zo is het genoeg daarover :)
Ontopic graag. Okee, geweldig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Jack Flushell
Ja.. inderdaad ff ontopic.. het gaat zo nergens meer over, en bovendien ben ik dat geflaim wel zat ;)
Ik ben er nu mee bezig en ik denk dat ik het al heb... self-help heet dat 8-)
Maar als iemand nog iets nuttigs heeft te melden over Mandrake en security... be my man :*

Verwijderd

in de mandrake documentatie vind je vast wel wat de security levels inhouden :) Normaal gesproken kun je het beste laag inzetten. "high" wil je gewoon niet tenzij je servers draait. Zonder goede firewall en frequent updaten is het trouwens dan nog niet veilig.
Pagina: 1