[BC3] Waar info/HOWTO over demo UnrealTournament?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een demo van UT voor linux gedownload, maar ik krijg m niet aan de praat omdat hij mijn 3d-drivers niet kan vinden die je in moet stellen in de UnrealTournament.ini:

[Engine.Engine]M
GameRenderDevice=GlideDrv.GlideRenderDeviceM
AudioDevice=Audio.GenericAudioSubsystemM
NetworkDevice=IpDrv.TcpNetDriverM
DemoRecordingDevice=Engine.DemoRecDriverM
Console=UTMenu.UTConsoleM

Ik heb dit al geprobeerd :
GameRenderDevice=nvidia.glx
en
GameRenderDevice=glx.nvidia

Maar op alles geeft hij terug:
[root@e89108 System]# ./UnrealTournament
cp: /root/.utconf: Onbekend bestand of map
Can''t find file for package ''GlideDrv''
Afgebroken (core dumped)

(of dus: package ''nvidia'')

Ik heb de nvidia drivers geinstalleerd en geconfigureerd in /etc/X11/XF86Config-4. Tuxracer werkt nu ook goed.

Dus... wat moet ik doen / waar kan ik info over de demo krijgen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm... wat doen al die M''en erachter...
maareh... Je hebt een Nvidia videokaart? Dan moet je: GameRenderDevice=GlideDrv.GlideRenderDevice
vervangen door iets als dit: GameRenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Als het goed is staat er ergens een kopje met de juiste titel in je unrealtournament.ini

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• banaan-X
  • Niet online
ja ik weet ook niet wat die M-en doen, komt van joe... Maar dat is het probleem niet.
Ik ga het nu proberen, bedankt.

{edit}

Helaas:
cp: /root/.utconf: Onbekend bestand of map
Can''t find file for package ''OpenGlDrv''
Afgebroken (core dumped)

Trouwens, waar zoekt UT dan die drivers? in de dir staan namelijk wel een OpenGlDrv.int

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
lama... hier stond onzin :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• banaan-X
  • Niet online
eh inderdaad ja: directX voor linux??

• banaan-X
  • Niet online
Tja, dat lukt dus niet met die OpenGlDrv. Ik kan ook dat kopje niet vinden trouwens. Nog andere ideeen?

• BC3 Victim
Ja, er zijn nog wel wat mogelijkheden, maar die ken ik niet uit m''n hoofd.
Ik zal straks ff naar linux boote, dan kijk ik wel in m''n eigen config.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
GameRenderDevice=SDLGLDrv.SDLGLRenderDevice
zo werkt ie bij mij met een Geforce kaart

• banaan-X
  • Niet online
En bij mijn met een TNT2-kaart niet :(

Can''t find file for package ''SDLGLDrv''
Afgebroken (core dumped)

edit:

"OpenGlDrv.int" staat trouwens wel in de map System, maar als ik OpenGlDrv instel doet ie het dus ook niet. (zelfde foutmelding).

• Zwerver
  • Niet online
Op www.penguinpower.nl staat ergens een goede UT howto... maar het schijnt dat de demo geen OpenGL ondersteuning heeft.... alleen maar glide...

Orkaan
p.s. de complete versie draait wel gewoon goed

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• banaan-X
  • Niet online
Je bedoelt zeker deze: http://www.penguinpower.nl/pcontent/ut2.htm

Daar staat namelijk niets over de grafiscche kaart drivers in... :'(

En in de echte versie zal je dat probleem denk ik toch ook hebben, hij kan gewoon dat pakket niet vinden, echte versie of demo...

Maar weet iemand misschien waarom hij zegt dat ie hem niet kan vinden? want er staat gewoon een OpenGlDrv.int in de map System, dus waarom ie hem nou niet kan vinden... :?

• BC3 Victim
Hmm.. Orkaan kan welles gelijk hebben, kan je niet aan een full version komen? dan kan je checke of die wel werkt.

• Zwerver
  • Niet online
De exacte url naar de nvidia howto:

www.penguinpower.nl/pcontent/nvidiainstall-howto.htm

De volledige versie van UT ondersteund de kaart wel.... de demo (zowel volgens loki als tuxgames.com niet.... Toen de Demo uitkwam waren m.n. de voodoo kaarten met de Glide zut in.... toen de complete versie voor linux uitkwam was Nvidia ineens vet in... en toen dus OpenGL erin !

Orkaan **die dus vind dat je de complete versie met gebruiken.... en dan ff van [url="http://ftp://sunsite.auc.dk/pub/os/linux/loki/patches/ut/"]ftp://sunsite.auc.dk/pub/os/linux/loki/patches/ut/[/url] de linux installer van je keuze pakken.... De wintendo ut versie pakken en de installer draaien....**

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• banaan-X
  • Niet online
Aha, dan is dat idd het probleem, maar dan gaat het dus niet lukken. :'(

Bedankt voor de info.

• Zwerver
  • Niet online
No thnx.... btw, ken je echt niemand met een windoze versie van ut? Dan kun je de hele versie spelen

Orkaan

Pagina: 1