[BC3] [Debian] unstable package in stable installatie

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende.

Ik heb de laatste stable installatie van Debian. Hier zit PHP4-4.0.3 bij, maar nu heb ik een scripsel wat 4.0.4 of hoger nodig heeft. Leuk voor je hoor ik je bijna denken ;), maar 4.0.5. staat alleen de ''unstable'' van Debian.

Ik dacht dus slim te zijn en in ''dselect'' de ''unstable'' te selekteren en daar alleen PHP uit te kiezen. Dat werkt dus niet, want dan gaat ie automatisch alles updaten.

Ik heb die PHP 4.0.5 + toebehoren los gedownload, maar hoe krijg ik dit nu geinstalleerd ? Misschien ligt dit heel erg voor de hand met e.o.a. APT <vul iets in> commando, maar ik kom er niet uit.

Een andere optie is misschien zelf-compilen, maar gooit dit niet het hele package systeem op zijn gat, als ik in de toekomst weer een stable versie wil installeren?

Mijn vraag is dus :
Is het mogelijk om een ''unstable'' package in een ''stable'' installatie te krijgen? en wel op zo''n manier dat het in de toekomst geen problemen oplevert?

Thnx voor de (grote) response ? :P

Mark

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

dpkg -i blabla.deb

Voor wat je nog meer met dpkg kan: man dpkg :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Skinny
het ''man''netje ken ik intussen wel, maar waar ik nogal huiverig voor ben is of het bovenstaande qua dependencies e.d. goed gaat ? Ook in de toekomst ..

SIZE does matter.

• Skinny
Hoe krijg ik het makkelijkst al die depended packages bij php erbij ?

zonder ze allemaal apart te moeten opzoeken ?

SIZE does matter.

• VHware
  • Laatst online: 21:08
www-server en php eraf halen en allebei
zelf compilen. Werkt perfect.
geautomatiseerd script compilen Apache/PHP plus zeer veel modules:
http://www.apachetoolbox.com/data/downloads/index.php

Wel bij de go.sh script de directory="" regels eruit halen, dat zijn de eerste 3 regels. (dat maakt ie bij het configgen. voordat install.sh het script runt vraagt het of je hem wil wijzigen, antwoord hier y op en verander het)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Zelf compileren is niet handig vind ik, verwijderen is erg lastig omdat je dan moet onthouden waar alles ook al weer staat. (voor de performance is het beter, maar ach).

Probeer het programma met apt-get te installeren, die kijkt ook naar dependencies, en vraagt of hij die ook moet downloaden. Dus:

apt-get install php3

als je package php3 heet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

edit je /etc/apt/sources.list

Voeg een unstable regel toe:
deb ftp.nl.debian.org unstable main contrib non-free

apt-get update
apt-get install php4

verwijder regel uit sources.list
apt-get update, en je bent de lijst met unstable pakketten kwijt.

Wat je ook kunt doen is testing gebruiken i.p.v. unstable. Dat is (iets) veiliger.
Pagina: 1