The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Verwijderd
Ik ben 100% puur leek op dit gebied. Ik wil redhat linux 6.2 gaan draaien op een 2e computer.
Ik heb de comp eerst geformateerd.
Daarna DOS opnieuw erop gezet.
Een C: en D: partitie gemaakt.
Cd-rom driver geinstalleerd( E: ). Met het programma rawrite dat op de cd staat, heb ik bootdisk gemaakt.
Nu plaats ik de redhat cd in de cd-rom en de bootdisk in de diskdrive en druk op de reset knop
Na het booten krijg ik een scherm met als topic "Welcome to Redhat Linux 6.2!"
Er staan verschillende opties en ik kies voor ''installeer in linux graphics modus''
Ik druk op enter en er verscijnt onderin het scherm " Loading initrd.img.............. " gevolgd door de tekst "Boot failed: please change disks and press a key to continue"
Lukt het hem niet om cd-rom te lezen? onderaan het installatie scherm staat ook
" boot: " kan ik hier iets invullen waardoor hij wel redhat installeert ? Of doe ik iets anders verkeerd?
Ik heb de comp eerst geformateerd.
Daarna DOS opnieuw erop gezet.
Een C: en D: partitie gemaakt.
Cd-rom driver geinstalleerd( E: ). Met het programma rawrite dat op de cd staat, heb ik bootdisk gemaakt.
Nu plaats ik de redhat cd in de cd-rom en de bootdisk in de diskdrive en druk op de reset knop
Na het booten krijg ik een scherm met als topic "Welcome to Redhat Linux 6.2!"
Er staan verschillende opties en ik kies voor ''installeer in linux graphics modus''
Ik druk op enter en er verscijnt onderin het scherm " Loading initrd.img.............. " gevolgd door de tekst "Boot failed: please change disks and press a key to continue"
Lukt het hem niet om cd-rom te lezen? onderaan het installatie scherm staat ook
" boot: " kan ik hier iets invullen waardoor hij wel redhat installeert ? Of doe ik iets anders verkeerd?
Verwijderd
ik had op mijn RedHat 6.1 een fout boot-disk-img staan, ik had deze toen gedownload en met rawrite op flop gezet en geboot.
en bingo
en bingo
Verwijderd
Zoals ik zei en in in mijn sig staat.
Ik ben een newbie.
Zou iemand mij iets specifieker kunnen uitleggen hoe ik redhat 6.2 kan installeren?
B.V.D
Ik ben een newbie.
Zou iemand mij iets specifieker kunnen uitleggen hoe ik redhat 6.2 kan installeren?
B.V.D
haal floppy uit drive,
zet computer aan en ga eerst in je bios kijken, je boot sequence moet je instellen dat eerst van cd wordt geboot, dan van flop en dan van je hdd ofzo .. als je niet van cd kan booten, dan moet je idd eerst een boot floppy pakken.
formatteer deze en check of er echt geen bad sectors op zitten. neem de standaard / default / normal (
weet ik ut welke redhat gebruikt normaal gesproken..) en zet deze met rawrite op je flop en probeer nog es te booten. neem anders een text installatie, die is voor wat lichtere systeem eisen als je video kaart / monitor niet zo nieuw meer is.
zet computer aan en ga eerst in je bios kijken, je boot sequence moet je instellen dat eerst van cd wordt geboot, dan van flop en dan van je hdd ofzo .. als je niet van cd kan booten, dan moet je idd eerst een boot floppy pakken.
formatteer deze en check of er echt geen bad sectors op zitten. neem de standaard / default / normal (
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Verwijderd
van de redhat site
edit: regeltje vergetenIf your SPARC system has a fully Sun-supported CD-ROM drive, you can boot directly from the Red Hat Linux/SPARC CD-ROM.
Please see the Red Hat Linux Hardware Compatibility List at http://www.redhat.com/support/hardware/ to see if your CD-ROM drive will work with Red Hat Linux/SPARC. Sun-supported CD-ROM drives read in 512-byte blocks, so you''ll need to use a CD-ROM drive that can read in 512-byte blocks if you want to boot the installation program from a CD-ROM.
Pagina: 1