Ik ben nogal een newB op linux gebied, dus als iemand mij kan helpen, graag!
Met google en de huidige tweakers database kom ik er niet uit...
Ik probeer een nieuwe apache binary aan te maken en daarin mod_rewrite mee te compileren (die bleek niet standaard aan te staan en wil ik wel graag hebben).
met deze opties ben ik begonnen aan de compilatie:
als ik nu echter $make type krijg ik de volgend foutmelding naar mij toegeslingerd:
dus ik begrijp dat hij de file ndbm.h niet kan vinden. na zoeken met whereis en locate blijkt dit bestand niet eens om mijn computer te staan!
het enige wat ik tot nu heb kunnen vinden is dat het aan een te oude GNU gcc compiler zou kunnen liggen, maar ik heb versie 2.95.2 draaien en die is volgens mij redelijk up-to-date!
wie kan mij hiermee helpen?
tia!
Met google en de huidige tweakers database kom ik er niet uit...
Ik probeer een nieuwe apache binary aan te maken en daarin mod_rewrite mee te compileren (die bleek niet standaard aan te staan en wil ik wel graag hebben).
met deze opties ben ik begonnen aan de compilatie:
code:
1
2
3
4
| ./configure --prefix=/usr/local/apache --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a --activate-module=src/modules/perl/libperl.a --enable-module=rewrite |
als ik nu echter $make type krijg ik de volgend foutmelding naar mij toegeslingerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| In file included from mod_rewrite.c:93: mod_rewrite.h:135: db1/ndbm.h: No such file or directory make[4]: *** [mod_rewrite.o] Error 1 make[3]: *** [all] Error 1 make[2]: *** [subdirs] Error 1 make[2]: Leaving directory `/download/apache_1.3.19/src' make[1]: *** [build-std] Error 2 make[1]: Leaving directory `/download/apache_1.3.19' make: *** [build] Error 2 |
dus ik begrijp dat hij de file ndbm.h niet kan vinden. na zoeken met whereis en locate blijkt dit bestand niet eens om mijn computer te staan!
het enige wat ik tot nu heb kunnen vinden is dat het aan een te oude GNU gcc compiler zou kunnen liggen, maar ik heb versie 2.95.2 draaien en die is volgens mij redelijk up-to-date!
wie kan mij hiermee helpen?
tia!
en nee, ik houd niet van voetbal... :)