[BC3] Solaris bootdisk naar cd branden hoe???

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44
naar mijn weten is solaris alleen te booten vanaf disk.... als je het voor elkaar krijgt, hoe me ff op de hoogte!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Heej tweakers,

Een vriend van mij wil van een Solaris bootdisk een bootable CD maken...

Hij heeft bijna elk brandprogramma al gebruikt, maar ze vragen allemaal om een "DOS" diskkette.

Welk brandprogramma kan dit wel? dwv "Sectoren 1:1" copieeren ??

het is toch hopelijk ook mogelijk om linux bootdsks naar cd te branden?

-Greetz remier

Heah what?!?? O, signature??

• remier

remier

Tired of spam?

Hoe kan het dan dat Solaris 8 Sparc wél bootable is ? :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een vriend van mij wil van een Solaris bootdisk een bootable CD maken...
Het is een gewone ISO, stomweg alle 2048-bytes sectoren achter elkaar in 1 groot bestand dus. Kan met vrijwel alles. Easy CD Creator werkte prima voor mij...
Hij heeft bijna elk brandprogramma al gebruikt, maar ze vragen allemaal om een "DOS" diskkette.
Goh. Je moet ook niet je brandprogramma een bootable cd laten maken... dat zit al in de image. :P

• remier

remier

Tired of spam?

Mmmmm dus een bootdisk van een ander OS is altijd een iso :?

Dus mijn Slackware bootdsks is eigenlijk een DOS-formatted disk met A:\SL7BOOT.ISO ?
Je hebt toch ook een rawrite nodig om non-dos disks te maken (muv NT)
Goh. Je moet ook niet je brandprogramma een bootable cd laten maken... dat zit al in de image.
Hij heeft juist geen image !
Of weet jij misschien een manier om een Solaris-disk om te zetten naar een .iso ?

Ik wil gewoon dat een brandprogramma die Solarisbootdisk inleest en die naar CD schrijft zodat ik ipv de diskette de CD kan gebruiken om te booten

• Onno
  • Niet online
Ik wil gewoon dat een brandprogramma die Solarisbootdisk inleest en die naar CD schrijft zodat ik ipv de diskette de CD kan gebruiken om te booten
Uhhhm... Solaris wordt verspreid als cd-images... Toch? :)
En dat zijn gewoon iso''s die na branden een bootable cd opleveren. Wat moet je toch met een bootdiskette? :?

• remier

remier

Tired of spam?

O ik snap wat je bedoeld, maar het is geen gedownloade ISO voor de Intel, maar een set officiele (iets oudere) cd''s voor de Sparc, waarvan de CD nog niet bootable is en daarom krijg je er dus een diskette bij.

Alleen wil die vriend van mij dus van die Sun (SPARC) bootdisk een bootable CD maken, maar geen een brandprogramma kan die Solaris bootdisk RAW inlezen en netjes wegschrijven naar de CD... Je kan dus wel van een DOS 6.22 bootdisks een bootable CD branden alleen dus niet van die Sun disk, want dan gaan die programma''s mekkeren dat het geen DOS flop is.

Bij Slackware/RedHat/SuSe/etc. is de CD ook bootable en die moeten ze toch ook op een of andere manier gemaakt/gebrand hebben...
Misschien gaat het met linux wel makkelijk alleen dus niet met Solaris.
Die vriend van mij zegt ook dat ze er expres bad sectoren hebben opgezet voor de copieerbeveiliging ofzo...

- Greetz Remier

• Onno
  • Niet online
maar het is geen gedownloade ISO voor de Intel, maar een set officiele (iets oudere) cd''s voor de Sparc, waarvan de CD nog niet bootable is en daarom krijg je er dus een diskette bij.
Ahhhhhhh... :)

Geen idee of dat uberhaupt kan. Met een Windows brandprogramma zal ''t sowieso niet lukken, omdat bootable cd''s in de header hebben staan voor welk platform ze bootable zijn. En Windows programma''s zetten daar altijd x86 neer.

Maar als je een beetje thuis bent in de iso9660 en El Torito specs kun je zelf een image bouwen die wel werkt. :+

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
kun je onder linux niet de inhoud van een diskette al dan niet via een ramdrive naar een image zetten?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• remier

remier

Tired of spam?

Dat zou ik niet weten...

Pagina: 1