Toon posts:

[BC3] (her)installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om een bestand te gebruiken of aan te maken NA een linux installatie (Red Hat 7.1 in mijn geval) waarin staat welke componenten je geinstalleerd hebt en zodoende bij een herinstallatie dit bestand automastisch kunt inladen in de install van Red Hat zodat hij deze componenten installeerd ? Ik wordt er nl. zo ziek van om iedere keer weer al die dingen aan te vinken (en te zoeken) welke ik wil installeren :r ....en een ghost-image of zo wil ik niet aanmaken.....
Thanx........

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ja, het is mogelijk bij je installatie op te geven dat je een floppy wilt maken met daarop precies de info om nog zo''n systeem te installeren, maar dan zonder gebruiker tussenkomst. Dat is dus bedoeld voor bedrijven die veel identieke computers hebben, maar deze optie zoek jij nu geloof ik ook. Je zal wel expert install moeten kiezen denk ik.

Maar waarom zou je het opnieuw installeren? 1x installeren is toch genoeg? 8-)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
En na het installeren kun je dat doen dmv. het commando mkkickstart. Wel even de mkkickstart rpm installeren

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 21:51 schreef ajvdvegt het volgende:

Maar waarom zou je het opnieuw installeren? 1x installeren is toch genoeg? 8-)
Omdat ik nogal een klein beetje een newbie ben en alles uit wil proberen. Help op die manier wel 3 keer per week mijn bak om zeep....so...is dan wel zo makkelijk lijkt me.. ;) Maar bedankt voor je hulp....