De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
alleen ik krijg de quota''s niet aan de praat
wanneer ik een default quota opgeef, dan is dat bij iedereen zo (dat klopt dus) maar wanneer ik edquota gebruik (om iemand zijn quota te verhogen) zie ik dit
soft limit 0 0
(terwijl deafault 50 mb is)
verander ik de 0 naar bv. 100, dan is de limit nog steeds 50
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En heb toen maar reiserfs geinstalleerd
maar quota''s aan de praat krijgen on redhat 7.1 en kernel 2.4.4 is dus niet gelukt!
hej hamza, jij hier
[/off-topic]
[on-topic]
Als je op http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=quota&submit=Search+... kijkt dan zie je dat RH 7.1 gebruikt maakt van quota versie 3 en dat RH 7.0 gebruikt maakt van quota 2. Als je die 3 er nou eens afgooit en de twee weer eens probeert, doet hij het dan wel
[/on-topic]
huh, heb ik dat gedaan?
maar ik wil geen risico nemen weet je, (bj samba ging het ook al fout zo) zometeen geeft ie fouten dat bestanden niet kan weghalen, dan is hades-server verneukt.
Met: rpm -q quota kijk je welke versie geinstalleerd is.Op dinsdag 15 mei 2001 19:19 schreef hamza het volgende:
rpm -q quota?
maar ik wil geen risico nemen weet je, (bj samba ging het ook al fout zo) zometeen geeft ie fouten dat bestanden niet kan weghalen, dan is hades-server verneukt.
Met: rpm -e quota uninstalleer je het quota pakket.
Maak anders eerst even voor de zekerheid een ghost filetje van de hades server. Je kan ook ff een test pc''tje opzetten zodat je hier gelijk meer dingen op kan uitproberen voordat je het op de echte server doet.
huh, heb ik dat gedaan?
maar wel echt lastig hoor die quota''s!
Maar erik die helpt me ook morgen..daarna eventueel een test-servertje
ik heb em wel werkend gekregen, alleen standaard quota is 50 mb, maar als ik dat verander per user via edquota dan blijft het nog 50 mb!Op dinsdag 15 mei 2001 19:43 schreef ACM het volgende:
Quota3 (3.0.1) heb ik opzich wel werkend gehad met een custom 2.4.4 kernel, maar dat was zoveel moeite dat ik het maar even uitstel tot kernel 2.4.7+quota3.1 ofzo