[BC3] quota''s onder kernel 2.4.4

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
reiserfs ? is dat iets als quota''s?

ps. lekker hoor redhat 7.1 (moest alles buxs oplossen..mooi niet!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik werk met redhat 7.1 en kernel 2.4.4
alleen ik krijg de quota''s niet aan de praat :'(
wanneer ik een default quota opgeef, dan is dat bij iedereen zo (dat klopt dus) maar wanneer ik edquota gebruik (om iemand zijn quota te verhogen) zie ik dit
soft limit 0 0
(terwijl deafault 50 mb is) :?
verander ik de 0 naar bv. 100, dan is de limit nog steeds 50 :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb de moed opgegeven om quota''ing met een _niet redhat_ kernel aan de praat te krijgen in RH7.1
En heb toen maar reiserfs geinstalleerd :)

Verwijderd

reiserfs is een journaling filesystem...

http://www.namesys.com/

• BC3 Victim
aha!
maar quota''s aan de praat krijgen on redhat 7.1 en kernel 2.4.4 is dus niet gelukt!

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

[off-topic]
hej hamza, jij hier >:)
[/off-topic]

[on-topic]

Als je op http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=quota&submit=Search+... kijkt dan zie je dat RH 7.1 gebruikt maakt van quota versie 3 en dat RH 7.0 gebruikt maakt van quota 2. Als je die 3 er nou eens afgooit en de twee weer eens probeert, doet hij het dan wel :?

[/on-topic]

huh, heb ik dat gedaan?

• BC3 Victim
thanks!

• BC3 Victim
rpm -q quota?
maar ik wil geen risico nemen weet je, (bj samba ging het ook al fout zo) zometeen geeft ie fouten dat bestanden niet kan weghalen, dan is hades-server verneukt.
|:(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Quota3 (3.0.1) heb ik opzich wel werkend gehad met een custom 2.4.4 kernel, maar dat was zoveel moeite dat ik het maar even uitstel tot kernel 2.4.7+quota3.1 ofzo :)

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Op dinsdag 15 mei 2001 19:19 schreef hamza het volgende:
rpm -q quota?
maar ik wil geen risico nemen weet je, (bj samba ging het ook al fout zo) zometeen geeft ie fouten dat bestanden niet kan weghalen, dan is hades-server verneukt.
|:(
Met: rpm -q quota kijk je welke versie geinstalleerd is.
Met: rpm -e quota uninstalleer je het quota pakket.

Maak anders eerst even voor de zekerheid een ghost filetje van de hades server. Je kan ook ff een test pc''tje opzetten zodat je hier gelijk meer dingen op kan uitproberen voordat je het op de echte server doet.

huh, heb ik dat gedaan?

• BC3 Victim
jah ik denk dat ik dat wel doe,
maar wel echt lastig hoor die quota''s!
Maar erik die helpt me ook morgen..daarna eventueel een test-servertje

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 19:43 schreef ACM het volgende:
Quota3 (3.0.1) heb ik opzich wel werkend gehad met een custom 2.4.4 kernel, maar dat was zoveel moeite dat ik het maar even uitstel tot kernel 2.4.7+quota3.1 ofzo :)
ik heb em wel werkend gekregen, alleen standaard quota is 50 mb, maar als ik dat verander per user via edquota dan blijft het nog 50 mb!

Pagina: 1