Toon posts:

[BC3] hoe redalert 2 over een linux gateway spelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik speel pas redalert 2 en heb een linuxbak als router geinstalld zodat ik inet kan sharen met andere pc''s over een hub
mja nu zit ik met het volgende probleem ik kan wel op de westwood game lobby komen maar kan niet gamen omdat als ik game hele tijd gedisconnect word ( dit schijnt veroorzaakt te worden door je firewall )
nu heb ik mijn firewall daarop aangepast maar nu werkt het nog nie ?? iemand hier toevallig die dit probleem kent ?? heb al aan westwood gemaild maar die geven me alleen die desbetreffende poorten die ik moet openzetten en dat helpt dus nie.....

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb ik ook gehad, maar dan met redalert 1. De oplossing daarvoor was op de udp(!) poorten 8675 en 5009 door te sturen naar de pc waar je ra speelt.
Dit kon in oude kernels met:

/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L 213.93.89.108 5009 -R 192.168.0.2 5009
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L 213.93.89.108 8675 -R 192.168.0.2 8675

Helaas heb ik nog steeds geen oplossing voor nieuwere kernels gevonden, omdat bij bij iptables niet werkt: [topic=166043]
:'(

Maar hopelijk werkt iptables bij jou wel (maar ik geef je weinig kans als je de standaard-firewall (lokkit) van RedHat draait in RedHat 7.1 ):

Verwijderd

Topicstarter
ik heb rh 6.2 met de nieuwste pmfirewall ( vond het nogal raar dat het nie kon met win2k server en alles wou het wel nl ) maar zal het wel proberen anders gaat hier iets het raam uitvliegen :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 16:57 schreef banaan-X het volgende:
..
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L 213.93.89.108 5009 -R 192.168.0.2 5009
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L 213.93.89.108 8675 -R 192.168.0.2 8675

Helaas heb ik nog steeds geen oplossing voor nieuwere kernels gevonden, omdat bij bij iptables niet werkt: [topic=166043]
:'(
Waarom zou dit met iptables niet werken?
Iptables is juist veel beter in het forwarden (DNAT) van poorten naar ander machines dan de combi ipchains/ipmasqadm

Dat ligt gewoon aan verkeerde support in je kernel (danwel statisch, danwel als modules) als het bij jou niet werkt.

• banaan-X
  • Niet online
shithead: op RH 6.2 werkt het prima! 6.2 heb ik ook gedraaid voor 7.1, (en na 7.0...) en daarmee werkte het dus uitstekend. >:)

nelske: ja klopt, maar ik kan op een of andere manier de iptables modules niet laden, kijk maar eens in dat topic. Ik denk dat ik mijn kernel zelf zal moeten compileren (is nu de standaar RH7.1-kernel), maar daar heb ik (nog niet) erg zin in... :+

Ik kwam trouwens ooit ook nog andere programma''s tegen dan de standaard iptables/ipchains/ipmasqadm: een soort udp-servertje die verkeer kon doorsturen. Volgens mij is dat een ideale oplossing voor mij. Weet alleen niet meer waar ik dit had gelezen |:(

Verwijderd

www.freshmeat.net
staan wel van die udp-redirectors/forwarders

• banaan-X
  • Niet online
Ik kan niets vinden met zoeken op "udp server"...

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ok mensen allemaal bedankt ik probeer het nu ff allemaal uit

Verwijderd

Topicstarter
gvd /usr/sbin/""ipmasqadm"" is nie aanwezig grrr

• banaan-X
  • Niet online
nee dat klopt die moet je eerst even downloaden. Zal zo even nog posten waar je hem kan vinden. :)

• eek
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5