De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
In openbsd is dit al standaard ingebakken.
MVGR
Sebastiaan
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
ThanX!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ga maar is ff searchen naar nat.
kijk ff op ipfilter naar redirect of de mailinglist. en search ff de search van Tweakers.
MVGR
Sebastiaan
www draait op poort 40000
ftp op 21000
en mail op de standaard poorten
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d [ip adres firewall] [port] -j DNAT --to [interne server ip]
Kernel 2.2:
ipmasqadm autofw -A -r tcp [startport] [endport] -h [interne server ip]
Zoek ff op netfilter FAQ en de ipmasqadm man pagina. Daar vind je meer. Volgens mij krijg je wel problemen als je passive FTP gebruikt. Aangezien je dan op de firewall de complete portrange moet openzetten omdat bij passive FTP de server een willekeurig poortnummer boven 1024 teruggeeft aan de client, zodat de client een connectie kan maken op die poort. Die port wordt dus niet geforward op je firewall.
ipmasqadm autofw -A -r tcp 21000 55000 -h 192.168.1.2
#forwarden www
ipmasqadm autofw -A -r tcp 40000 40000 -h 192.168.1.2
Deze melding krijg ik te zien:
autofw: setsockopt failed: Invalid argument