Toon posts:

[BC3] [KDE2] Traaaaaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hier in Redhat 7.1 met KDE2 duurt het meer als 30 seconden voor een nieuwe applicatie opgestart is.

Zelf met dat home-dir bekijken ben je nog een hele tijd bezig voordat ie ook op je beeld verschijnt. Je ziet wel meteen dat loading-icoontje in je bar met dat CDtje.

Waar kan dat aan liggen? Computer is een P3-700 met 128Mb & helemaal SCSI.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Heb ik ook, maar geen 30 seconden. Wat je kunt proberen is kde vanaf source te compileren met compiler opties
-O3 -mcpu=i686 -march=i686, schuint iig bij qt erg veel te schelen

Verwijderd

Hier draaid kde2 als een trein ... Mandrake 8.0. Maar heb kde2 ook op redhat 7.0 gedraaid, was ook eigenlijk geen probleem.

Duron 650@800, 256Mb, geforce 256 ...

Probeer eens de nieuwste versie van kde (2.1.2 d8 ik) en qt, misschien dat het zal schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je het zelf compiled, hoe zit het dan met de gif license?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11

Sjonny

Fratser

ik denk dat het recompilen van die dingen wel wat over dreven is voor snelheids winst ...
is er niet een of andere timeout? is je netwerk wel goed geconfiged? je hostname en alles goed ingesteld. Als ie daar iets niet van kan vinden kan het ook zo lang duren. (check je cpu level, als die tijdens het "laden" van de app 0 is heb je echt ergens een timeout zitten ...)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz... thegimp is in 2 sec. up... maybe toch eens alles goed nakijken dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
idd. type foutje in de /etc/hosts :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Hoe lang duurt het bij jullie tot Netscape 4.7x opgestart is? Ik zie het op elk Linux systeem enorm lang duren (10secs+ minimaal!).

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou bij mij start Netschaap in 3 sec op :P
Ik heb Mandrake 8.0 met kernel 2.4.3-20 en KDE 2.1.1

Mozilla 0.8 start wel erg traag op: 8 sec.
Pagina: 1