Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Hoi!Op dinsdag 15 mei 2001 10:22 schreef borgdavile het volgende:
Hallo,
Jep.is het mogelijk om op een Novell 5.0 server en Bordermanager Internet te delen van @home.
Is niet nodig. Als je DHCP wilt gebruiken moet je die cmxxxxx-a wel even als optie meegeven aan DHCPCLNT, maar voor de rest is het totaal niet interessant wat voor naam je server heeft.Volgens mij moet ik de Novell server als naam mijn @home identificatie naam geven cmxxxxx-a!
klinkt simpel, maar kun je me niet vertellen hoe ik die optie meegeef?Op dinsdag 15 mei 2001 10:45 schreef Onno het volgende:
Is niet nodig. Als je DHCP wilt gebruiken moet je die cmxxxxx-a wel even als optie meegeven aan DHCPCLNT, maar voor de rest is het totaal niet interessant wat voor naam je server heeft.
Verwijderd
Kijk even wat de naam is van je NIC die aan het @home netwerk zit bv. n100_1_eii_eii. Dan wordt het :
DHCPCLNT name=n100_1_eii_eii
Dat moet gewoon werken....
Zorg er tevens voor dat je vanuit inetcfg eerst een ŽfakeŽ adres aan die NIC bind, bv 192.168.1.1 en dan pas je dhcpclnt start. Zo kun je bv NAT instellen op dat IP, zodra je een lease krijgt van @home neemt ie die instellingen gewoon over. Verwijder die binding dan ook nooit, ook niet als je een lease gekregen hebt, scheelt je een hoop handmatig gerommel bij reboot enz.
Dat moet gewoon werken....
Zorg er tevens voor dat je vanuit inetcfg eerst een ŽfakeŽ adres aan die NIC bind, bv 192.168.1.1 en dan pas je dhcpclnt start. Zo kun je bv NAT instellen op dat IP, zodra je een lease krijgt van @home neemt ie die instellingen gewoon over. Verwijder die binding dan ook nooit, ook niet als je een lease gekregen hebt, scheelt je een hoop handmatig gerommel bij reboot enz.
met die n100_1_eii_eii bedoel je daarmee de hostname van @home, dus cmxxxxx-aOp dinsdag 15 mei 2001 11:07 schreef Rosink het volgende:
bij mij word het dan
DHCPCLNT name=cm10577-a
of ben ik dan verkeerd bezig?
Grtz. Mark
Nee. Daar moet de naam van je interface staan. Je hostnaam geeft je mee met "host=cblabla-a". Maar dat kun je ook erg makkelijk zien als je even dhcpclnt start zonder opties, dan krijg je een keurig helpscherm.Op dinsdag 15 mei 2001 11:16 schreef borgdavile het volgende:
met die n100_1_eii_eii bedoel je daarmee de hostname van @home, dus cmxxxxx-a
Nope. Bij @home moet je je hostnaam meegeven bij DHCP requests, anders krijg je gewoon geen IP.Dat moet gewoon werken....
Raar dat je je eigen reverse DNS moet opgeven.
Maar goed , dat kan dus wel.
Kijk anders ook ff naar: http://www.support.novell.com/cgi-bin/search/tidfinder.cgi?10052520
Verder moet het allemaal niet zo moeilijk zijn om te configureren.
Je moet alleen ff een route in je INETCFG configgen.
Suc6
Koffie
Verwijderd
Hmmm, snorrieNope. Bij @home moet je je hostnaam meegeven bij DHCP requests, anders krijg je gewoon geen IP.
Wel brak dan eik, die jongens van @home....
Raar? Nee... in tegendeel. @Home heeft namelijk de mogelijkheid om meerdere IP''s per aansluiting te hebben. En dan is een config op basis van alleen je MAC niet meer genoeg.Op dinsdag 15 mei 2001 12:43 schreef Koffie het volgende:
Raar dat je je eigen reverse DNS moet opgeven.
Pagina: 1