Ik heb al een tijdje netware 5.1 liggen en ik wil het toch eens gaan installeren maar ik wil me windows machine nie formatteren want die draaid nu lekker. Ik kwam pas op zolder een 120 MB hddtje tegen. Mijn vraag is hoe groot is Netware 5.1 als die geinstalleerd is?
VEEEEEEEEEEEEEL groter!!Op maandag 14 mei 2001 08:43 schreef wbeelen het volgende:
Ik heb al een tijdje netware 5.1 liggen en ik wil het toch eens gaan installeren maar ik wil me windows machine nie formatteren want die draaid nu lekker. Ik kwam pas op zolder een 120 MB hddtje tegen. Mijn vraag is hoe groot is Netware 5.1 als die geinstalleerd is?
Laat die 120MB maar waar die zit... 
Hardware Requirements:
A DOS partition of at least 50MB, with 35MB of available space
Standard NetWare products and WebSphere Application Server for NetWare1.3GB on volume SYS
bron: http://cramsession.brainbuzz.com/cramsession/novell/51advadmin/guide.asp
Hardware Requirements:
A DOS partition of at least 50MB, with 35MB of available space
Standard NetWare products and WebSphere Application Server for NetWare1.3GB on volume SYS
bron: http://cramsession.brainbuzz.com/cramsession/novell/51advadmin/guide.asp
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Maar Websphere wil je toch niet installeren (tenzij je ook nog even 512MB ram hebt liggen ofzo
), dus zo groot zal ''t nou ook weer niet worden. 
* Onno ''s sys:system directory is 75MB groot...
En natuurlijk heb je wel nog wat directories, maar die zijn of niet nodig, of maar erg klein.
* Onno ''s sys:system directory is 75MB groot...
En natuurlijk heb je wel nog wat directories, maar die zijn of niet nodig, of maar erg klein.
OUCH, dat doet zeer.Op maandag 14 mei 2001 08:59 schreef Onno het volgende:
Pijnlijke opmerking
Mare probeer ergens een kleine HD te scoren. Iets van 1 of 2 gieg ofzo. Het heeft namelijk weinig zin om NW 5.1 te installeren en vervolgens echt nix te kunnen doen omdat je volume vol zit.
Heal the internet ...
Verwijderd
Om een coredump op je harde schijf te kunnen zetten heb je minimaal de grootte van je ram aan harde schijf ruimte nodig.. (min. 128mb trouwens).
Vervolgens hangt het er van af hoe groot je NDS wordt. (Hoe meer objecten, hoe meer ruimte je nodig hebt.. )
Dus.. ik zou maar proberen een klein HD tje te vinden.. succes..
Vervolgens hangt het er van af hoe groot je NDS wordt. (Hoe meer objecten, hoe meer ruimte je nodig hebt.. )
[trollmodus]Hey we hebben het hier over Novell. Coredumps komen hier gewoon niet voor!Op maandag 14 mei 2001 09:11 schreef Malleus het volgende:
Om een coredump op je harde schijf te kunnen zetten heb je minimaal de grootte van je ram aan harde schijf ruimte nodig.. (min. 128mb trouwens).
[/trollmodus]
Heal the internet ...
Wie kan me uitleggen wat ik kan met Netware 5.1 ?
Wil het ook wel een keer proberen eigenlijk, heb alleen geen idee wat ik er mee kan
Wil het ook wel een keer proberen eigenlijk, heb alleen geen idee wat ik er mee kan
Uuhm no offense, maar als je niet weet wat Novell NetWare is, dan denk ik niet dat het zin heeft om je erin te willen verdiepen.Op maandag 14 mei 2001 09:29 schreef kieskes het volgende:
Wie kan me uitleggen wat ik kan met Netware 5.1 ?
Laten we het heel simpel uitleggen en zeggen dat Netware een van de groots concurrerende producten van Novell is tegen WindowsNT Server en Windows2K Server en Advanced Server van MicroSoft. Hopelijk weet je wel wat deze pakket kunnen.
edit:
Iets duidelijker gemaakt
Iets duidelijker gemaakt
Heal the internet ...
Verwijderd
nu we toch bezig zijn, kan je met groupwise een exchange server leeg trekken
en bij het versturen van mail, als het niet z''n eigen domein is het mail door sturen naar de exchange server
dus zeg maar ik heb een lijst met jan klaas en kees, als ik mail stuur naar 1 van hun moet het lokaal blijven. is het NIET voor 1 van hun maar voor peter, dat hij het dan door stuurd naar een exchange server 
/me heeft groupwise niet om mee te spelen
/me heeft groupwise niet om mee te spelen
Je kan toch de trial van GW bestellen ?
En ik denk dat je met 300 tot 400 MB wel een systeem draaiende krijgt.
Met name Novonyx enzo zijn ernstig groot (en je word VERPLICHT deze op sys te installen
)
Dus kijk ff of je een 450 Mb kunt vinden ofzo.
Overigens zou ik wel ff verdiepen in de NW materie als ik jou was.
GRtZ
Koffie
En ik denk dat je met 300 tot 400 MB wel een systeem draaiende krijgt.
Met name Novonyx enzo zijn ernstig groot (en je word VERPLICHT deze op sys te installen
Dus kijk ff of je een 450 Mb kunt vinden ofzo.
Overigens zou ik wel ff verdiepen in de NW materie als ik jou was.
GRtZ
Koffie
Tis niet alleen je HDDeetje, waar je aan moet gaan denken, tis ook het geheugen. :-)Op maandag 14 mei 2001 08:43 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
VEEEEEEEEEEEEEL groter!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Helaas komen ze soms voorOp maandag 14 mei 2001 09:13 schreef FoolZero het volgende:
[..]
[trollmodus]Hey we hebben het hier over Novell. Coredumps komen hier gewoon niet voor!Dus houden we er gewoon geen rekening mee. Ben ik nu een goede Novell beheerder?
[/trollmodus]
Maar als het zover is, plug je gewoon een IDE schijfje erbij en laat je NetWare daar op dumpen.
Ok mensen ik weet voldoende kga maar es een grote HDD opzoeken, systeemeisen zijn geen probleem. Iniedergeval allemaal bedankt
Apache roelt.Op maandag 14 mei 2001 10:01 schreef Koffie het volgende:
Met name Novonyx enzo zijn ernstig groot (en je word VERPLICHT deze op sys te installen)
Verwijderd
is er nog meer opensource software voor netware
zal wel cool zijn nl. Of nog beter dat heel novell opensource wordt!!!:)
Apache, Perl, Tomcat... nog wat utils, kleine webservertjes... en echt veel meer is er niet geloof ik.
Verwijderd
Pas op al heb je een ide raid(highpoint(abit)
,promise(asus)) controler kun je netware vergeten.
Ik had toevalig dat probleem ik moest me hardeschijf aan me moderbord ide aan sluiten
.
even iets anders.
Ik wil graag drivers gaan schrijven voor novell.
Weet iemand daar een goede site voor.
,promise(asus)) controler kun je netware vergeten.
Ik had toevalig dat probleem ik moest me hardeschijf aan me moderbord ide aan sluiten
even iets anders.
Ik wil graag drivers gaan schrijven voor novell.
Weet iemand daar een goede site voor.
Verwijderd
opensource is niet te vertrouwen kijk maar naar linux hoe langzaam de ontwikeling gaan.Op maandag 14 mei 2001 16:17 schreef Gila het volgende:
is er nog meer opensource software voor netwarezal wel cool zijn nl. Of nog beter dat heel novell opensource wordt!!!:)
En dan heb je ook geen support.
Voor de hobbylisten is het leuk maar voor de rest ..
Nee, die controller kun je vergeten.kun je netware vergeten.
Voor de Promise Ultra controllers bestaan gewoon NetWare drivers.promise(asus)) controler
Drivers schrijven is niet iets wat je even op je vrije zaterdagmiddag leert. Zeker niet voor NetWare.Ik wil graag drivers gaan schrijven voor novell.
developer.novell.comWeet iemand daar een goede site voor.
-4 - kortzichtig, onjuist en een behoorlijk hoog troll-gehalteopensource is niet te vertrouwen kijk maar naar linux hoe langzaam de ontwikeling gaan.
(had ik trouwens al gezegd dat Apache (open source) voor NetWare veel kleiner is en veel stabieler draait dan NES? (closed source))
je kunt met de groupwise 5.5 EP client een pop3 account leegplukken. En mailtjes via een 2de mailserver is ook niet echt moeilijk, alle users die niet bekend zijn in de postoffice kun je laten forwarden. Maar ik weet niet zeker of die met Exchange werkt.Op maandag 14 mei 2001 09:40 schreef Gila het volgende:
nu we toch bezig zijn, kan je met groupwise een exchange server leeg trekkenen bij het versturen van mail, als het niet z''n eigen domein is het mail door sturen naar de exchange server
dus zeg maar ik heb een lijst met jan klaas en kees, als ik mail stuur naar 1 van hun moet het lokaal blijven. is het NIET voor 1 van hun maar voor peter, dat hij het dan door stuurd naar een exchange server
Verwijderd
Ja maar novell zegt dan op zijn beurt weer dat apache op netware minder perfomance haalt dan NES op netware. Voor NES zit een standaard installatie voor webaccess maar voor apache gaan ze er van uit dat het op een unix bak draait.Op maandag 14 mei 2001 19:10 schreef Onno het volgende:
(had ik trouwens al gezegd dat Apache (open source) voor NetWare veel kleiner is en veel stabieler draait dan NES? (closed source))
Ja uhh... je bent een tweaker of je bent het niet he. Al dat ge''standaard'' in jouw post... bleh. 
WebAccess draait ook met Apache, en de performance van Apache is met goede settings dik in orde. En eerlijk gezegd vind ik net ietsje meer performance minder belangrijk dan stabiliteit... of dingen als software virtual servers, die onder NES niet echt denderend werken, en onder Apache wel.
(maar mijn post was verder niet bedoeld om iets negatiefs over NES te zeggen ofzo hoor... de gedachte die M_KOS verkondigt dient alleen te bestreden worden
)
(enne... niet gaan reageren als ik nog aan het editten ben he!
)
WebAccess draait ook met Apache, en de performance van Apache is met goede settings dik in orde. En eerlijk gezegd vind ik net ietsje meer performance minder belangrijk dan stabiliteit... of dingen als software virtual servers, die onder NES niet echt denderend werken, en onder Apache wel.
(maar mijn post was verder niet bedoeld om iets negatiefs over NES te zeggen ofzo hoor... de gedachte die M_KOS verkondigt dient alleen te bestreden worden
(enne... niet gaan reageren als ik nog aan het editten ben he!
Verwijderd
Ik zeg alleen wat novell zegt. En dat standaard is toch wel fijn als je wat moet supporten. je kunt alles wel "tweaken" maar het moet wel overzichtelijk blijven.
1 ding moet ik apache wel meegeven. Het heeft veel minder bugs dan NES en als er ooit eentje is dan is die weer veel eerder opgelost dan bij NES.
1 ding moet ik apache wel meegeven. Het heeft veel minder bugs dan NES en als er ooit eentje is dan is die weer veel eerder opgelost dan bij NES.
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor een onzinOp maandag 14 mei 2001 17:37 schreef M_KOS het volgende:
[..]
opensource is niet te vertrouwen kijk maar naar linux hoe langzaam de ontwikeling gaan.
Pagina: 1