Toon posts:

[BC3] ABN Homenet en iptables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik ABN Homenet v3.0 aan de praat krijg?

Ik heb een red hat 7.1 server draaien met kernel 2.4.4 en homenet op een windows 2000 pc. Met oudere kernel versies was het gewoon de port mee geven aan ip_masq_ftp en de ports forwarden. Alleen hoe doe ik dit met iptables?
Ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de volgende rules al in me firewall script staan:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $(EXTERNAL_IP) --dport 41 -i eth0 -j DNA
T --to 192.168.0.2:41
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $(EXTERNAL_IP) --dport 42 -i eth0 -j DNA
T --to 192.168.0.2:42
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $(EXTERNAL_IP) --dport 62 -i eth0 -j DNA
T --to 192.168.0.2:62
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $(EXTERNAL_IP) --dport 63 -i eth0 -j DNA
T --to 192.168.0.2:63

Verwijderd

Misschien niet helemaal waar je op zit te wachten. :)
Maar ABN-Amro heeft nu ook bankieren via i-net, net als de Rabobank. Is een stuk makkelijker dan de hele tijd dat vervelende homenet met de modem.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, is ff navragen dan

scheelt weer hoop gekloot :)

Verwijderd

homenet gaat vervallen...
internetbankieren van abnamro is echt veeeeeeeeel relaxter
Je kan het zelfs via www.abnamro.nl aanvragen

Verwijderd

Dat moet zelfs, ging langs het kantoor hiwer (toevallig) om het aan te vragen. Is goed zeggen ze. Bellen ze me later in paniek weer op dat het niet kan, en ik het online moet aanvragen |:(

In ieder geval blij dat mijn reply niet nutteloos was Spookie *D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bij mij was de truuk om het .INI bestand van je Homenet app te editten en de poorten om te zetten naar 21 , en vervolgens FTP openknallen.

Suc6
Koffie
Linkje: [topic=147948]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
Als je nog het oude homenet hebt via telefoonmodem dan kun je gewoon in je instellingen intranet of internet selecteren.

Dat heb ik ook gedaan en werkt goed.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

[topic=173943]
Pagina: 1