Toon posts:

[BC3] Debian ipmasq inbakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de hele dag al bezig met kernels bakken maar tot nu toe is nog geen enkele gelukt!! :(:(:(

Ik wil IPMASQ draaien op potato (2.2r3). Debian geinstalleerd via diskette met flavour compact.

Na het compileren/herstarten gaat ipmasq wel goed maar er komen allerlei module-fouten.. Sorry, ik heb de foutmeldingen niet want ik weet niet waar ik die terug kan vinden... niet onder /var/log/ -> iemand?

Welke opties moet ik nu aanzetten bij de kernel config? Moet ik ook mijn flavour aangeven in Makefile? Volgens mij komen de module-fouten omdat er niet rekening wordt gehouden met het feit dat ik ''compact'' draai.

Ik maak geen gebruik van kernel-package.

Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Kernel-versie? Foutmeldingen? Allemaal pasten!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 13 mei 2001 16:21 schreef RIP het volgende:

Na het compileren/herstarten gaat ipmasq wel goed maar er komen allerlei module-fouten.. Sorry, ik heb de foutmeldingen niet want ik weet niet waar ik die terug kan vinden... niet onder /var/log/ -> iemand?
dmesg , of /var/log/dmesg voor de bootmeldingen, en eventueel /var/log/messages voor andere foutmeldingen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

Zomaar wat gedachtes:
Compileer je ook een nieuwe kernel, of alleen de modules?
Installeer je de kernel wel een draai je wel LILO na installatie?
Installeer je de modules wel met "make modules_install"?

Wat bedoel je met "compact"? Dat slaat neem ik aan toch alleen op de meegeleverde kernel-versie? Dit zou dan niets te maken moeten hebben met je eigen gebakken kernels.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 18:16 schreef Valium het volgende:
Zomaar wat gedachtes:
Compileer je ook een nieuwe kernel, of alleen de modules?
Installeer je de kernel wel een draai je wel LILO na installatie?
Installeer je de modules wel met "make modules_install"?
make dep; make clean; make bzImage; make modules; make modules_install;
Daarna voeg ik ik lilo de nieuwe kernel toe.
Lijkt me goed.
Wat bedoel je met "compact"? Dat slaat neem ik aan toch alleen op de meegeleverde kernel-versie? Dit zou dan niets te maken moeten hebben met je eigen gebakken kernels.
Tja, dacht ik ook maar als ik de /usr/docs/kernel-package lees dan kun je in de Makefile je flavour aangeven. snap er niets van.

Maar het goede nieuws is dat ik nu een eindelijk een kernel heb draaien met ipmasq. Vraag me niet hoe want naar mijn weten heb ik niets anders gedaan dan eerst.

Weet iemand hoe ik een image-package kan maken zodat ik een backup kan maken van de kernel + modules? Of hoef je daarvoor niet perse kernel-package te gebruiken?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik een backup zou moeten maken van kernel + modules zou ik:
- de kernel source met de juiste dependencies
- de modules
- en de kernel
kopiëren.

Dat is alles in waarschijnlijk /usr/src/linux, /lib/modules/.../ /boot/...
Als er een leuke tool voor bestaat zou dat handiger zijn maar of dat zo is weet ik niet.

Expanding the inexpandable

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
kernel-package maken kan met "make-kpkg" en nog een optie erachter .. probeer eens "make-kpkg --help"
(moet je wel dat kernel-package tooltje van debian geinstalleerd hebben staan)
Pagina: 1