[BC3] GLX

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb SuSE Linux 7.1 NL geinstalleerd.
Ik heb een Hercules Geforce 2 MX Twinview.
Als ik GLX ondersteuning aanschakel loopt mijn systeem om de 5 minuten volledig vast.
Wat kan ik hier aan doen?
Hoe kun je op de beste manier de nieuwste NVidia drivers installeren?

Thx

|:

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

Volledig vast lijkt me sterk. Maar daar gaan we ff niet verder op in.

Je hebt waarschijnlijk een Ali chipset (Of misschien een VIA??? iemand die info heeft over de stabiliteit daarvan??) die je AGP poort aanstuurt. Die wordt nogal slecht ondersteunt door de NVIDIA agp-driver. Wat je beter kunt doen is de AGP implementatie van Linux zelf gebruiken (AGPgart). Dit zal behoorlijk wat stabieler zijn. Dit zijn allemaal kernel-modules en je kunt kijken of ze gebruikt worden met de opdracht "lsmod" (LiSt MODules). Voor een beginner is dit best lastig, dus neem er de tijd voor.

Verwijderd

Nvidia kernel module instaleren
Nvidia glx driver instaleren

evt readme''s bij de glx lezen

dan dit scriptje ff draaien werkte bij mij wel:

nv_check.sh

(ik heb em maar ff geupt, ik kan em nergens meer vinden op internet, mischien is er al een nieuwere versie)

Suc6

edit: port5 doet niet andere server :(

• BC3 Victim
Je kunt beter agpgart gebruiken (functie in de kernel). je kunt hem het beste in je kernel bakken. herconfigureer X en:

problem fixed!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kan het kloppen dat de 3D prestaties daarmee behoorlijk teruglopen?

Voor agpgart 240 FPS met ssystem
Na agpgart 130 FPS met ssystem

Kan dat?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn TNT2 M64 zet mijn comp ook geregeld ''volledig'' vast hoor!

Toetsenbord en muis werken niet meer, je krijgt geen beeld behalve het ene van toen ie vastliep.

De uit-knop op mijn kast is de enige manier om Linux dan netjes af te sluiten (acpid).

Expanding the inexpandable

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 13:26 schreef Markiedam het volgende:
Kan het kloppen dat de 3D prestaties daarmee behoorlijk teruglopen?

Voor agpgart 240 FPS met ssystem
Na agpgart 130 FPS met ssystem

Kan dat?
bij mij lopen de prestaties niet terug. ik zit nog steeds op 244 FPS in ssytem

Pagina: 1