[BC3] messenger kloon die bestanden kan sturen?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb dus op school ff een pc''tje genomen en daar redhat 7.1 via internet op gepleurd (zullen ze leuk vinden bij de it afdeling :)) en vervolgens heb ik everybuddy geinstalleerd om met mijn klasgenoten te kunnen chatten. Dat gaat dus allemaal goed en ik ben dik tevreden met redhat enzo maar nu vind ik het een beetje vervelend dat ik tussen everybuddy en msn messenger geen bestanden kan uitwisselen.

Weet iemand een vervanger voor everybuddy die er ook goed uitziet en goed werkt en die wél bestanden kan versturen en ontvangen van en naar msn messenger gebruikers?

En nu kom aub niet aan met het gedoe dat ik of die andere maar icq moeten gebruiken want dat is gewoon een rommelig kut programma.

Verwijderd

Freshmeat.net maakt er geen melding van, maar ja, dat had je natuurlijk ook even ZELF kunnen uitzoeken?

oplossing, FTP-server opzetten!

• MinddiggerNL
Op zaterdag 12 mei 2001 16:56 schreef KuRMiE het volgende:
Freshmeat.net maakt er geen melding van, maar ja, dat had je natuurlijk ook even ZELF kunnen uitzoeken?

oplossing, FTP-server opzetten!
Klopt...kan het wel zelf uitzoeken maar dan moet ik eerst alle progjes die freshmeat aandraagt gaan installeren en testen. Dat duurt toch veel te lang! Daarom dacht ik dat misschien iemand hier zijn ervaringen over kan geven en me adviseren. Of verwacht ik nu teveel? En bij freshmeat staat bij die dingen alleen welke protocollen ze ondersteunen maar niet of ze ook files kunnen transferen.

En een ftp server opzetten is geen optie op school. veel te omslachtig ook.

Verwijderd

Wie zegt dat jij die programma''s moet opstarten? Je kan gewoon naar freshmeat gaan en eventjes op de website van het programma kijken of hij wel of niet file transfer support heeft. Heel simpel, ik kwam er net in 5 minuten achter dat dit simpelweg nog niet bestaat.

Ik begrijp niet wat er omslachtig is aan het installeren van een ftp-server. Ik zit ook regelmatig op school achter een linux-bak, maar die ftp-server was mooi binnen 5 minuten geinstalleerd. En het gebruik is ook niet al te moeilijk lijkt mij.

• MinddiggerNL
Op zaterdag 12 mei 2001 17:23 schreef KuRMiE het volgende:
Wie zegt dat jij die programma''s moet opstarten? Je kan gewoon naar freshmeat gaan en eventjes op de website van het programma kijken of hij wel of niet file transfer support heeft. Heel simpel, ik kwam er net in 5 minuten achter dat dit simpelweg nog niet bestaat.
Dan weet ik dat :)
Ik begrijp niet wat er omslachtig is aan het installeren van een ftp-server. Ik zit ook regelmatig op school achter een linux-bak, maar die ftp-server was mooi binnen 5 minuten geinstalleerd. En het gebruik is ook niet al te moeilijk lijkt mij.
gewoon het feit dat die anderen dan via ftp de bestanden eraf moeten halen dat is het probleem. ik weet wel hoe dat allemaal moet maar je gelooft niet wat voor computer analfabeten er op mijn opleiding zitten terwijl het een ICT opleiding is :) Weliswaar bedrijfskundige ICT opleiding maar dan nog.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Hmm, ICQ vind ik juist veel beter dan MSN. Vooral LICQ onder Linux is erg goed. Zonder reclame met alle basisfuncties en het werkt echt fijn.
Gabber is een client die best wel veel kan.

[deze advertentieruimte is te koop]

• MinddiggerNL
Op zaterdag 12 mei 2001 22:32 schreef Groot-Moefti het volgende:
Hmm, ICQ vind ik juist veel beter dan MSN. Vooral LICQ onder Linux is erg goed. Zonder reclame met alle basisfuncties en het werkt echt fijn.
Gabber is een client die best wel veel kan.
Ja dat zeggen er meer maar ik vind icq gewoon veel te onoverzichtelijk. Je kunt er wel meer mee maar dat gebruik ik toch niet. Daarbij komt dat iedereen die ik ken messenger gebruikt ipv icq om dezelfde reden dus het heeft geen zin voor mij om icq te gaan gebruiken.

Dan ga ik gabber eens een keertje proberen.
Pagina: 1