[BC3] Tweakers.net Linux vriendelijk?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Onder Linux heb ik maar een beperkt aantal browsers waarin ik Tweakers.net kan bekijken.
Dit zijn namelijk Netscape en Mozilla.

In Netscape ziet het er niet echt mooi uit en Netscape is niet echt snel. Mozilla is harstikke traag.

Opera kan misschien, maar is niet gratis, dat installeer ik gewoon niet.

Konqueror gebruik ik het meeste. Leuk browsertje, en ik kan ermee op de meeste sites komen. Maar niet op T.net.

Kan dat kloppen of doe ik wat fout?
Als dit bij anderen zo is, wordt het dan niet tijd dat Tweakers.net meer reking gaat houden met Linux gebruikers?
Netscape is namelijk niet bepaald prettig, en het zal leuk zijn als we conqueror kunnen gebruiken.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

gister was er daar nog een topic over |:(

ging over Precies hetzelfde en voor zover ik gelezen heb moet het gewoon kunenn in konqeror

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Onder Linux heb je de beschikking over verschillende browsers.
Deze zijn:
Mozilla: De beste in mijn ogen. Enige nadeel is zijn snelheid, al is dit sterk verbeterd in versie 0.9.
Netscape 4.77: Oud, ondersteunt vele nieuwe standaarden niet. De layout is niet je van het, al is deze te verbeteren door TrueType lettertypen te installeren in je Fontserver. Deze moet je alleen gebruiken als de anderen niet (goed) werken.
Opera: Of je moet betalen voor Opera, Of je hebt reclame. Verder is het een hele mooie browser.
Konqueror: ???? Ik gebruik het eigenlijk nooit.

Voor de traagheid van mozilla is een oplossing gevonden: Galeon.
Galeon heeft een eigen interface gebouwd, maar maakt wel gebruik van de Mozilla Renderer. Dit is de allerbeste keus. Vooral als je GNOME gebruikt trouwens....Voor KDE-gebruikers zou Konqueror misschien toch beter zijn :? ???

[edit]
Hebben jullie de GNOME Help browser al eens geprobeerd. Je kunt er gewoon mee surfen!! Het ziet er allemaal ontzettend brak uit, en hij ondersteunt vrijwel NIETS, maar toch is het wel koel 8-)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 12 mei 2001 12:54 schreef DR het volgende:
gister was er daar nog een topic over |:(

ging over Precies hetzelfde en voor zover ik gelezen heb moet het gewoon kunenn in konqeror
Heb je gelijk in.
Maar ik had niet verwacht dat T.net in Konqueror zou werken. Ik heb de andere topic doorgelezen. Bij sommigen schijnt het te werken, maar gelukkig ben ik niet de enige waarin je vrijwel niets ziet van Tweakers.net in Konqueror.

Deze topic was dus niet bedoeld als browser probleem topic, maar topic over de Linux-vriendelijkheid van het design van T.net

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
* Wirf gebruikt altijd de laatste mozilla nightlies, en is daar heel tevreden over
(meestal dan, die van vanochtend zei "http is not a registered protocol" :?)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Ok dan. Ik lees alleen soms bij Non windows, maar heb geen linux draaien :) dus in dit gedeelte weet ik helemaal niks :)

Verwijderd

Femme moet gewoon ff de tweakers.net code cleanen en HTML 4.0.1 compilant maken ;)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op zaterdag 12 mei 2001 12:58 schreef Valium het volgende:
[..]
Galeon heeft een eigen interface gebouwd, maar maakt wel gebruik van de Mozilla Renderer. Dit is de allerbeste keus. Vooral als je GNOME gebruikt trouwens....Voor KDE-gebruikers zou Konqueror misschien toch beter zijn :? ???
En laat er nou ook een project aan de gang zijn om de Mozilla Renderer met de interface van Konqueror te gebruiken...

(www.kde.org -> Konqueror)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Daar hadden ze het juist laatst over bij KDE. Konqueror ondersteund al best wel veel, maar nog niet alles. het probleem zit hem in het feit dat konqueror met bepaalde layers niets kan, dus daarom gaat het altijd fout.
Merk op dat het forum het wel uitstekend doet :)
Men vind het bij KDE dat een goede HTML renderer erg balngrijk is. men gaat er dan ook hard aan werken om dit goed te krijgen. Ik denk dat de problemen weldra dus ook opgelost zullen zijn.

Of tweakers.net in het algemeen Linux minded is valt te twijfelen. Je ziet vrijwel nooit nieuws over Linux, etc... Wel jammer vind ik, maar ja, ik heb geen invloed :P

[deze advertentieruimte is te koop]

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 12 mei 2001 21:17 schreef theJKid het volgende:

En laat er nou ook een project aan de gang zijn om de Mozilla Renderer met de interface van Konqueror te gebruiken...

(www.kde.org -> Konqueror)
Kan al lang. Is een kwestie van een klein dingetje installeren en dan heb je ook de bschikking over de Mozilla render engine!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Femme moet gewoon ff de tweakers.net code cleanen en HTML 4.0.1 compilant maken
Ik denk dat "ff" hier een beetje misplaatst is :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 12 mei 2001 22:27 schreef Beaves het volgende:

[..]

Ik denk dat "ff" hier een beetje misplaatst is :).
Valt nog mee
Paar "kleine" dingetjes (als je die "Alt"''s weglaat)

Verwijderd

Mijn ervarngen:

Netscape loopt niet lekker, ziet er vooral niet echt lekker uit, maar da''s niet alleen het geval als ik t.net wil bekijken, da''s gewoon heel vaak zo.

Opera ziet er echt prima uit, maar tot op heden heb ik met grote regelmaat freezes, waarbij ik echt rigoreus moet gaan killen om verder te kunnen (vaak eerst de hele X-server killen).

Konqueror loopt hier prima, i.c.m. KDE 2.1, en dat doet ''ie al vanaf de dag dat ik ''m geïnstalleerd heb. En: het ziet er best gelikt uit allemaal. Een Konqueror screenie staat overigens in http://www.tweakers.net/nieuws/15948

Voor mij dus Konqueror momenteel! En dat terwijl ik toch een echte Lynx-adept ben :)!

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op zaterdag 12 mei 2001 12:58 schreef Valium het volgende:
Nope, Galeon gaat met KDE ook perfect samen. Tot nu toe vind ik dit de beste browser. Laat vrijwel alles goed zien, zelfs het frontpage spul.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm, ik heb Netscape 6 pas nog onder linux geïnstalleerd... Moet je maar op de website van Netscape kijken, kan je hem downloaden. Alleen jammer dat er geen Debian packages :9~ van zijn gepacked, dit was wel zo met 4.77...

Expanding the inexpandable

Pagina: 1