[BC3] iptables en IRC DCC send probleem?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hupsakee... Hier ben ik weer :)

Ik gebruik iptables op m''n Linux machine om internet te verdelen over de PCs van m''n interne netwerkje. Dat werkt vrijwel perfect...

Nu heb ik een raar probleem: Als ik IRC op een van de machines achter de iptables firewall, kan ik geen files verzenden met DCC. Er kan geen verbinding worden opgebouwd.

Andersom kan ik wel DCC sends van andere personen ontvangen.

Ik heb reeds geëxperimenteerd met de ip_conntrack_irc module, maar die schijnt geen invloed te hebben.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Welke kernel gebruik je?
je hebt geloof ik 2.4.3 nodig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
2.4.2 van RedHat 7.1. Weet je waar ik meer informatie hierover kan vinden? Het moet toch mogelijk zijn om deze functie correct te laten werken op een 2.4.2 kernel?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die irc module werkt standaard alleen als je op 6667 connect, je moet een parameter ports meegeven om de rest te laten werken, dus PORTS=6661,6662 etc.

Ik heb trouwens wel gemerkt dat het met mIRC niet altijd even goed werkt.