De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
[edit]
Nelske gaat zich even zitten schamen.
Er staat 755
- Ik login als root
- Ik plaats een scriptje dat ik op m''n windows-bak heb gemaakt op m''n Linux systeempie
- Ik ga naar de map waarin het staat, ''chmod 755 script'' en probeer het uit te voeren met ''./script'' -> foutmelding
- Ik typ nu dat scriptje over met vi
- ''chmod 755 script2'' en voer het uit met ''./script2'' -> werkt
Ik snap het niet goed. Wat zie ik over ''t hoofd?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
#!/bin/sh
of
#!/bin/bash
Het zou natuurlijk ook een EOL probleem kunnen zijn (verschil tussen windows/linux)
Dit werkt dus ook visa versa ... ( ooit eens een probleem met een netlogon script via samba gehad
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
#!/bin/sh
Maar dat is in beide gevallen zo. Ik zie visueel in vi geen verschil tussen beide files.
Ik denk dat je met die End Of Line de spijker op de kop slaat. Maar nu is de vraag, hoe kan ik dat oplossen. Ik heb een scriptje geschreven van enkele honderden lijnen. Ik heb geen zin om die weer allemaal opnieuw in te typen
Verwijderd
notepadex.nklomp.com
Daar staat een notepad replacement met veel meer functionaliteit dan de standaard notepad onder windows.
Het is geschreven door een vriend van me en je kan er o.a. HTML-files mee previewen etc.
Het bevat ook een functie om windows-tekst bestanden in 1 klap om te zetten naar MAC of Unix en viceversa natuurlijk.
Verwijderd
Dat programmatje is echt mooi en handig (en niet omdat het om een vriend van me gaat).
Je bent o.a. ook af van de filesize limiet.
Hiermee kun je files van Dos-format converteren naar Unix-format, en andersom (dan is de syntax unix2dos).
Zit in ''t debian sysutils-package (andere plekken kan ik zogauw niet bedenken).