[BC3] Squid proxy vraagje + sneltoets shutdown

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo, ik heb twee vraagjes:

- Ik heb nu in Linux als proxyserver squid draaien. Alles werkt perfect, maar ik heb nog één probleempje. Ik wil alle SMTP en POP3 verzoeken doorlinken naar mijn provider. Dus als ik vanaf de client naar de linuxserver connect op poort 25 of 110 wil ik dat die worden doorgestuurd naar de host van mijn ISP. Ik heb de squid.conf file al uitgeplozen, maar niets gevonden.

- Er zijn in Linux verschillende sneltoetsen, zoals Ctrl+Alt+Del om te rebooten en Ctrl+Alt+Backspace om X af te sluiten. Voor zover ik weet is er geen toets die de pc uitschakeld. Hoe kan ik shutdown -h now aan Ctrl+Alt+S toewijzen (als het kan tenminste)?

Alvast bedankt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 17:18 schreef The_Surfer het volgende:
- Er zijn in Linux verschillende sneltoetsen, zoals Ctrl+Alt+Del om te rebooten en Ctrl+Alt+Backspace om X af te sluiten. Voor zover ik weet is er geen toets die de pc uitschakeld. Hoe kan ik shutdown -h now aan Ctrl+Alt+S toewijzen (als het kan tenminste)?

Alvast bedankt :)
Ik heb de ballen verstand van squid, dus dat mag iemand anders gaan beantwoorden ;) Ik vroeg me dat dus ook even af van die toetsencombinaties, dus ik heb even voor je zitten kijken.

man inittab | less -pkbrequest
noemt wat informatie over init die kbrequests kan ontvangen. Normaal ontvangt inittab alleen Ctrl-Alt-Del (die is dus ook heel makkelijk in te stellen), maar er schijnen dus ook nog wat andere instellingen te doen zijn. Verder kom ik er even zo snel niet uit, als je wat meer weet, post het even, ik vind het wel interessant :)

Trouwens, ik heb het net even geprobeerd.
kb::kbrequest:/sbin/shutdown -h now
zorgt ervoor dat Alt-Cursor Up je systeem afsluit (als je geen zin hebt om te zoeken)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Op vrijdag 11 mei 2001 17:18 schreef The_Surfer het volgende:
Hallo, ik heb twee vraagjes:

- Ik heb nu in Linux als proxyserver squid draaien. Alles werkt perfect, maar ik heb nog één probleempje. Ik wil alle SMTP en POP3 verzoeken doorlinken naar mijn provider. Dus als ik vanaf de client naar de linuxserver connect op poort 25 of 110 wil ik dat die worden doorgestuurd naar de host van mijn ISP. Ik heb de squid.conf file al uitgeplozen, maar niets gevonden.
In je mailprogramma het adres van de mail server opgeven ? :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 19:38 schreef Prozaq het volgende:

[..]

In je mailprogramma het adres van de mail server opgeven ? :)
Dat zou erg makkelijk zijn, maar (f)Outlook ondersteund geen gebruik van proxy (of ben ik nou echt dom :?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Valium

- rustig maar -

Hoeft toch ook niet?
Je kunt IP-masquerading aanzetten (NAT) via IPchains (kernel 2.2) / IPtables (kernel 2.4)
Dan kun je zonder problemen en zonder proxy vanachter de proxy contact leggen met je ISP.

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 19:58 schreef Valium het volgende:
Hoeft toch ook niet?
Je kunt IP-masquerading aanzetten (NAT) via IPchains (kernel 2.2) / IPtables (kernel 2.4)
Dan kun je zonder problemen en zonder proxy vanachter de proxy contact leggen met je ISP.
En dan de proxy er af knikkeren zeker |:( Dat doe ik alleen als er écht niets lukt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Op vrijdag 11 mei 2001 19:55 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Dat zou erg makkelijk zijn, maar (f)Outlook ondersteund geen gebruik van proxy (of ben ik nou echt dom :?)
Je gebruikt ook echt Outlook onder LINUX he? |:(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 20:24 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

En dan de proxy er af knikkeren zeker |:( Dat doe ik alleen als er écht niets lukt.
Je moet het allebei gebruiken |:(

NAT voor al het internetverkeer wat niet door de proxy gaat (icq, napster blabla) en Squid voor FTP en HTTP

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 20:33 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Je gebruikt ook echt Outlook onder LINUX he? |:(
Misschien is het handig als je nadenkt over wat je post! Ik het het over Outlook op een Windows CLIENT en over linux als SERVER :r

Verwijderd

rustig blijven! het is weekend, relax 8-) ik ga nu naar de mac :7

Verwijderd

Even een vraagje:
Hoe wil je POP3 en SMTP door die squid-server heen proppen? Via tunneling ofzo?
Squid is alleen een http/ftp-proxy en geen SOCKS-proxy(tenminste de laatste keer dat ik het geinstalleerd heb:))

Ik zou gewoon zoals hier al is gezegd NAT gebruiken naast je squid-proxy''tje. Dit kan in de vorm van IPTables of Ipchains/ipmasqadm (afhankelijk van welke kernel je gebruikt)

/me vraagt zich af waarom hij zoveel smilies in dit draadje tegen een muur ziet bonken

• BC3 Victim
OK, dan ga ik IP masquerading opzetten. In ieder geval bedankt voor alle tips :)

Pagina: 1