Ik heb al een beetje gezocht, maar ik kan het niet vinden.
Ik hb 2 harde schijven in mijn com:
c: {Win98SE}
d: {leeg}
Als ik nu fdisk opstart en ik kies ervoor om de gegevens te bekijken, dan zie ik mijn d: niet staan en ik kan ook geen logisch station oid aanmaken.
In Dos zie ik mn d: wel staan, 1200 mb.
Nu wil ik op mijn d: Slackware 7.1 installeren, en dan moet ik hem partitioneren, maar het lukt me niet!
Ik kan cfdisk niet opstarten, dan komt ie met een fout. En met fdisk lukt het ook niet.
Ik snap echt niet wat ik moet doen, ik heb het volgende geprobeerd:
fdisk /dev/hdb
en dan "t"
nr 83
Maar dat kan niet omdat er nog gen partitie is...dan heb ik geporbeerd om een extended te maken, maar dan kan ik em niet flaggen (?) op nr 83.
En als ik een primaire wil maken, dan moet ik het getal 1 ingeven (sector geloof ik), en dan issie heel even bezig (een seconde ofzo).
Dan doe ik: "W" maar dan zegt ie dat ie niet kan schrijven op /dev/hdb.
Ik heb gekeken in die help file van de install maar ik snap nu echt niet wat ik moet doen, kan iemand mn plss helpen?
edit:
Nu kan ik Slackware 7.1 niet installeren, vanwege dit probleem
pls help.
Ik hb 2 harde schijven in mijn com:
c: {Win98SE}
d: {leeg}
Als ik nu fdisk opstart en ik kies ervoor om de gegevens te bekijken, dan zie ik mijn d: niet staan en ik kan ook geen logisch station oid aanmaken.
In Dos zie ik mn d: wel staan, 1200 mb.
Nu wil ik op mijn d: Slackware 7.1 installeren, en dan moet ik hem partitioneren, maar het lukt me niet!
Ik kan cfdisk niet opstarten, dan komt ie met een fout. En met fdisk lukt het ook niet.
Ik snap echt niet wat ik moet doen, ik heb het volgende geprobeerd:
fdisk /dev/hdb
en dan "t"
nr 83
Maar dat kan niet omdat er nog gen partitie is...dan heb ik geporbeerd om een extended te maken, maar dan kan ik em niet flaggen (?) op nr 83.
En als ik een primaire wil maken, dan moet ik het getal 1 ingeven (sector geloof ik), en dan issie heel even bezig (een seconde ofzo).
Dan doe ik: "W" maar dan zegt ie dat ie niet kan schrijven op /dev/hdb.
Ik heb gekeken in die help file van de install maar ik snap nu echt niet wat ik moet doen, kan iemand mn plss helpen?
edit:
Nu kan ik Slackware 7.1 niet installeren, vanwege dit probleem