Hoi, ik heb een beetje een luxe probleem.
We zouden vanmiddag een server vervangen door een nieuwe. Maar bij aankomst kregen we te horen dat we de oude ook mochten laten staan (maar dan via een crosscable naar nieuwe bak, zodat ze samen 1 inet lijn "delen")
De opstelling is dan dus zo:
(hopelijk blijft het plaatje leesbaar
)
Magoed, de eerste machine is 2x800Mhz, de tweede 2x366.
Verdeling nu ongeveer:
P1: alle "frontend servers" (zoals sendmail, apache, counterstrike, ftp etc)
P2: alle "backend servers" (mysql, postgresql en sylogd (moet nog meer bij))
Aangezien we vrij weinig hits op websites hebben (ok, iets van 3000hits per uur ofzo (ja hits, niet views)) heeft P1 het vooral druk met counterstrike (~30% systeem resources nu)
Maar p2 heeft eigenlijk helemaal niks te doen (mja, alle databases draaien erop, maar ondanks dat CS ernaartoe gelogd wordt heeft ie nog niks te doen...)
Mijn "probleem" is nu dat ik eigenlijk die machine wat meer wil laten doen.
Omdat we er af en toe wat op zullen testen, is het draaien van nfs geen echte optie (voor homedirs etc niet dus)
Magoed, wie weet wat leuks dat ik op de achterste server zou kunnen draaien? (Evt via portforwarding oid, de machine heeft verder geen internet-ip)
We zouden vanmiddag een server vervangen door een nieuwe. Maar bij aankomst kregen we te horen dat we de oude ook mochten laten staan (maar dan via een crosscable naar nieuwe bak, zodat ze samen 1 inet lijn "delen")
De opstelling is dan dus zo:
code:
1
2
3
| |-------| |-------|
inet-|server1|-crosscable-|server2|
|-------| |-------| |
(hopelijk blijft het plaatje leesbaar
Magoed, de eerste machine is 2x800Mhz, de tweede 2x366.
Verdeling nu ongeveer:
P1: alle "frontend servers" (zoals sendmail, apache, counterstrike, ftp etc)
P2: alle "backend servers" (mysql, postgresql en sylogd (moet nog meer bij))
Aangezien we vrij weinig hits op websites hebben (ok, iets van 3000hits per uur ofzo (ja hits, niet views)) heeft P1 het vooral druk met counterstrike (~30% systeem resources nu)
Maar p2 heeft eigenlijk helemaal niks te doen (mja, alle databases draaien erop, maar ondanks dat CS ernaartoe gelogd wordt heeft ie nog niks te doen...)
Mijn "probleem" is nu dat ik eigenlijk die machine wat meer wil laten doen.
Omdat we er af en toe wat op zullen testen, is het draaien van nfs geen echte optie (voor homedirs etc niet dus)
Magoed, wie weet wat leuks dat ik op de achterste server zou kunnen draaien? (Evt via portforwarding oid, de machine heeft verder geen internet-ip)